Byggahus.se
När man backar ifrån en tråd tillbaka till listan så måste man numera vänta nån sekund eller tre på att listan ska hoppa till lite. Är man för kvick att klicka på en ny tråd så blir det knasigt. Denna fördröjning fanns inte tidigare utan den kom för kanske en månad sedan.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
När man backar ifrån en tråd tillbaka till listan så måste man numera vänta nån sekund eller tre på att listan ska hoppa till lite. Är man för kvick att klicka på en ny tråd så blir det knasigt. Denna fördröjning fanns inte tidigare utan den kom för kanske en månad sedan.
Såg att du skrev detta tidigare också. Jag lyckas inte reproducera felet. Vilken lista utgår du ifrån? Senaste inläggen, Bevakningar eller blir det så för dig överallt? Desktop, mobil, ipad eller annan surfplatta, webbläsare eller app?
 
Jag ser det överallt där man har en lista på trådar. Listan behöver dock vara nedscrollat lite för att se problemet. Det är då man klickar snett om man är för snabb, för listan scrollar till det ställe den var tidigare.

Man ser även när man går in i en tråd att sidan laddar efterhand, det rycker o fladdrar. Bättre (mindre epilepsiframkallande) att vänta med att visa sidan till dess den är fullt laddad.

Detta gäller endast appen på android. På desktop ser jag inte detta problem.
 
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Detta gäller endast appen på android.
Vilken telefon eller surfplatta?
 
Telefon, Samsung Note 8
 
Bytte telefon till en Iphone 12 mini för några veckor sedan och får numera ett småirriterande fenomen att den svarta menyn vecklar ut sig och lägger sig över hela skärmen (i appen). Det hände aldrig med min Iphone 8. Så jag antar att det har med telefonen (eller mig) att göra, snarare än någon uppdatering.

Det är framför allt när jag gillar andras inlägg det händer, och ibland när jag klickar i menyerna. Det känns lite slumpmässigt. Så mycket så att min första tanke är att jag kommer åt nedre högra hörnet med ett annat finger, eller handloven eller något, men jag tror inte det. Försöker rekonstruera det, men lyckas inte.

Ofta händer det precis när jag trycker på något, och då utförs det kommandot också, samtidigt som menyn vecklas ut. När jag sen stänger menyn också har då även detta andra skett (gillandet/öppnandet av länk/whatnot).

Värst är förstås att jag känner mig gammal och oteknisk. Det förra kan jag acceptera att inte få hjälp med.
 
B
trojanium trojanium skrev:
Hur ställer man in "Night mode" dvs svart bakgrund med ljus text i bygga hus appen?
Jag kör Android och har valt att tvinga in BH-appen i dark mode. Externa länkar som öppnas i appen blir ibland lite tråkiga iom dark mode som kan göra det smått oläsligt.

Skärmdump av Android-inställningen för mörkt läge med Bygghus-appen markerad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
sök: Om jag söker vill jag kunna skrolla istället för att bläddra till nästa sida för att ladda in fler sökresultat. Oftast finns det flera av ”svars”-trådarna som är intressanta och då vill man inte tappa bort dem.
 
K Keijos skrev:
Riktigt bra:cool:.
Bra app!

/Bengt
 
M mniva skrev:
sök: Om jag söker vill jag kunna skrolla istället för att bläddra till nästa sida för att ladda in fler sökresultat. Oftast finns det flera av ”svars”-trådarna som är intressanta och då vill man inte tappa bort dem.
Spinner vidare: möjlighet att tagga en eller flera från listan "att följa upp", antingen på bevaka eller en egen temporär lista.
 
J
Har inte med själva appen att göra, men webbsidan. Vad har hänt med att reklamen som dyker upp trots att man har gjort inlägg inte ens går att nudda, utan att en video startar?
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
B
Försökte ladda ner pdf-filen i inlägget här https://www.byggahus.se/forum/threads/altantaksbygge.519321/page-2#post-5750396
Men inget händer när jag klickar på den.

Gäller Samsung S9 -platta med Android 14 och senaste versionen av appen.

Hoppar då över till Chrome och kan då ladda ner filen. Dock får den filändelsen .bin så den vill inte öppnas i någon pdf-läsare förrän jag döper om den till .pdf.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.