Byggahus.se
Undrar om PCL4:an skall ersättas eller utgå eftersom många har sänkt priset just nu, när det är högsäsong för altanrengörning? Köpte själv en sådan i helgen hos Jula för 1999:-
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
R roli skrev:
Undrar om PCL4:an skall ersättas eller utgå eftersom många har sänkt priset just nu, när det är högsäsong för altanrengörning? Köpte själv en sådan i helgen hos Jula för 1999:-
Dem körde liknande kampanjer förra våren och jag var och pillade på den redan då… Kom aldrig till skott och när sommaren kom var priserna höga igen…
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Prismatchade ett Hultafors HV 120 Vattenpass på Bauhaus, 422kr
 
  • Gilla
Putte G... och 2 till
  • Laddar…
Idag var en väldigt trevlig paketuthämtningsdag! Blev många avbockningar på villhöverlistan.
Samling av nya verktyg på ett arbetsbänk, inklusive borr, skruvdragare och bits.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Sthlm1891 och 15 till
  • Laddar…
mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Idag var en väldigt trevlig paketuthämtningsdag! Blev många avbockningar på villhöverlistan.
[bild]
Varifrån fyndade du?
 
Immobil Immobil skrev:
Varifrån fyndade du?
En blandat kompott av Amazon, Blocket, och Tradera.
 
  • Gilla
trojlee och 1 till
  • Laddar…
Idag kom det sista paketet, jag hade ju egentligen tänkt vänta tills alla kommit, men kunde inte hålla mig från att hämta ut en laddning igår. Men det som kom idag är det jag längtat mest efter, suktat efter en sån här i ett par år nu, till slut blev det dags att slå till. Alltid lika irriterad när jag felsöker och så har man inte en sån här rackare tillgänglig. Men nu tror jag att det är köpstopp för det här halvåret.... eller iaf resten av veckan!🙄😂

Fluke isolationsmultimeter med förvaringsväska och tillbehör framför förpackningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
nanowire och 14 till
  • Laddar…
B
mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Idag kom det sista paketet, jag hade ju egentligen tänkt vänta tills alla kommit, men kunde inte hålla mig från att hämta ut en laddning igår. Men det som kom idag är det jag längtat mest efter, suktat efter en sån här i ett par år nu, till slut blev det dags att slå till. Alltid lika irriterad när jag felsöker och så har man inte en sån här rackare tillgänglig. Men nu tror jag att det är köpstopp för det här halvåret.... eller iaf resten av veckan!🙄😂

[bild]
Användas i jobbet också eller är det bara för hobbybruk? (känns "lite" dyr för att ha till hobby bara) 🙂
 
B breakman skrev:
Användas i jobbet också eller är det bara för hobbybruk? (känns "lite" dyr för att ha till hobby bara) 🙂
Får nog erkänna att det är till hobby/privat bruk, men ibland får man unna sig :p
 
  • Älska
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
richardtenggren och 7 till
  • Laddar…
Jag spontanköpte ju en pelarborr i höstas men har saknat ett skruvstäd så slog till.. Reparation av svetsat skruvstäd med synliga armeringsjärn och kemisk metall på en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Visade sig att skicket var rätt förjävligt så kom överens med säljaren att få pengarna åter och slapp skicka tillbaka.

Googlade lite och det visar sig att det är lite knepigt att svetsa gjutjärn. Men tänkte att det inte skadade att prova.
Ett skruvstäd med nysvetsad lagning och armeringsjärn före slipning och målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Drog dit lite armeringsjärn med 48-pinnar.. Här någonstans tänker jag att det är tydligt att jag inte är en svetsare, är väl tredje gången jag provar öht.

Smackade dit lite kemisk metall Restaurerat skruvstäd med synlig svetsning och slipning, ligger på ett arbetsbord med sladdar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
... Börjar ju ta sig! Lite slipande så käftarna rör sig som de ska utan att fastna i groparna som var innan.
Reparerat skruvstäd med svetsade armeringsjärn och kemisk metall monterad på pelarborr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite färg på det så är det ju som nytt! Tada!

När jag ändå var igång så behövde jag en arbetsbelysning.. Made in China ska man ju undvika nu när USA drar sig tillbaka från rollen som världspolis, Mölndal däremot tror jag är en lågrisk investering. Närbild på en etikett på en pelarborr från Brottby Verkstäder, med fokus på text och modellbeteckning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Arbetsbelysning monterad på en verktygsmaskin i verkstaden, med fokus på lampan och fixeringen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad pelarborr med skruvstäd i en hemmaverkstad med ny arbetsbelysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blev ju nästan mysigt helt plötsligt! Ska bara hitta något att borra nu!
 
  • Gilla
  • Älska
dilemma och 14 till
  • Laddar…
M mrmlz skrev:
Ska bara hitta något att borra nu!
I brist på annat kan du ju borra i skruvstädet😁
 
  • Haha
  • Gilla
husägaren TS och 22 till
  • Laddar…
Rickard.
mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Får nog erkänna att det är till hobby/privat bruk, men ibland får man unna sig
Vad har du för hobby som "behöver" en Quick and easy-maskin? 😉
 
  • Gilla
Totte lille
  • Laddar…
Efter att jag skakat sönder händerna med en biltema slipmaskin i 3 år och suktat efter en Mirka lika länge, hittade jag denna lilla utmanare! Och vad jag hittat så performar den faktiskt bättre än Mirkan på många delar och jag är väldigt nöjd! Slipmaskin på ett träarbetsbord med ansluten dammutsugsslang, omgiven av träspån och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sedan 2st FTG klingor, ett grooving blade och en klyvklinga, båda CMT. CMT Orange verktygsklinga i förpackning på träbänk, för bygg- och renoveringsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en CMT klyvklinga för träbearbetning med sylvassa tänder och orange detaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
johel572 och 7 till
  • Laddar…
T Taren43 skrev:
Efter att jag skakat sönder händerna med en biltema slipmaskin i 3 år och suktat efter en Mirka lika länge, hittade jag denna lilla utmanare! Och vad jag hittat så performar den faktiskt bättre än Mirkan på många delar och jag är väldigt nöjd![bild]

Sedan 2st FTG klingor, ett grooving blade och en klyvklinga, båda CMT.[bild][bild]
Vart köpte du slipmaskinen ifrån och till vilket pris? Kikat på liknande själv, verkar finnas ett gäng med olika namn som ser lika ut.
 
T TriNitro skrev:
Vart köpte du slipmaskinen ifrån och till vilket pris? Kikat på liknande själv, verkar finnas ett gäng med olika namn som ser lika ut.
Den här köpte jag från Ebay, leverans från tyskland och kostade kring 220 dollar.

Det är inte samma modell som heter Pela/Sealey/MSW/Meizuishi/Menzer/Hyvst.
vad jag hittat är denna inte brandad utan egen tillverkning och säljs under ett namn. Det jag hittat är att den har alla finesser som vissa av ovanstående saknar:
-Minne på varvtalregleringen
-steglös hastighet på paddeln

jag har testat den lite och den springer rundor runt Bilteman, vibrerar lite, lämnar inget damm och avverkar sjukt bra.

Det finns ett par recensioner på att den stannar på överhettning men det är inget jag märkt och det verkar hänga ihop med spänningsfall.
 
  • Gilla
kioskdavid och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.