Byggahus.se
Hej!
Här kommer mitt första inlägg i ett mycket trevligt och informativt forum:

Jag har nyligen köpt mitt första hus. Det är helt underbart men det har ett gammalt Bahco luftvärmesystem (troligtvis från byggåret 1967 eller i alla fall mycket gammalt) som är kopplat till ett vattenbatteri (lika gammalt det), mellan dem sitter det en liten cirkulationspump (tror jag som novis att det är). Allt detta är ihop med en separat varmvattenberedare inbyggt mellan tvättstuga, toaletter och kök så det är svårt att se hur allt hänger ihop genom alla de olika serviceluckor som finns. Värmen har funkat bra de här veckorna jag haft huset men senaste dagarna har det börjat skvala (ljud från vatten som rinner omkring typ) en massa inifrån installationsutrymmet. Jag har lyckats lyssna mig till att ljudet kommer inifrån fläkten. Vad kan detta bero på? Någon som har några enkla tips vad jag kan kolla? Vill påpeka att jag inte kan mycket om denna typ av grejer men jag har ju köpt hus för jag vill lära mig. Om det kan vara något allvarligt någon som har tips på firmor som kan dessa grejer då jag bor i Ale kommun strax utanför Göteborg?
 
Låter som du har för lite vatten i systemet, kanske det går att fylla på?
Jag kan inget om just ditt system, men du har nog för lite vatten iaf, och förhoppningsvis ingen läcka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.