Byggahus.se
Det underlättar enormt att ha en väl tilltagen yta i familjebadrummet. Andra aspekter att ta hänsyn till är barnsäkerhet och fasciliteter även för de små.


Du kan läsa artikeln här: Badrum för familjen
 
E
Skrivet av: Gäst

Det var kul att ni lyfte fram poängen med tvättmaskin i badrummet. Vi bor i ett gammalt hus med kombinerad tvättstuga och badrum (i källaren) och det brukar ju betraktas som litet B men är faktiskt rätt praktiskt på många sätt. Förutom det som nämndes här så finns det i vårt bad-och tvättrum också tillräckligt med skåp för att räcka till klädförvaring åt de yngre barnen. När jag duschar dem kan jag genast plocka fram rena underkläder och pyjamas och diskutera vad de vill ha på sig i skolan nästa dag.
 
E
Skrivet av: Gäst

4 kvm och får plats i mitt tänkta bygge med både tvätt och tork samt vägghängda förvaringsmöbler

är så himla trött på stora badrum som är jobbiga att sköta och för att inte tala om även grovkök

tycker man inte om att städa är det här nog en superlösning och 1 badrum får räcka! Basta!
 
E
Skrivet av: Gäst

Ser ibland i nya tvåvåningshus att tvättstugan finns på övervåningen vid sovrummen ist för intil köket på nedre plan. Mycket bättre än att springa med kläder och lakan upp och ner för trappan.
 
E
Skrivet av: yonna

När vi byggde på 70-talet utvidgade vi standardhuset med en vinkelbyggnad med extra sovrum och extra badrum. Där satte vi in dubbla handfat men det ena handfatet på riktigt låg nivå eftersom vi var i "familjeuppbyggnadsfas". Vi hann med två småttingar som kunde tvätta händerna utan att stå på pall. Vi sålde huset till ung familj med småttingar. Det är inte sååå märkvärdigt att en dag höja handfatet till vuxennivå när barnen blivit stora.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.