Byggahus.se
Ulrika M.M
---Avslutad---
Vi har testat julgransfötter och tävlar nu ut 4 av dem till er medlemmar.

Fyra olika julgransställ i närbild med olika färger och design under en julgran.
Julgransfötterna vi tävlar ut är:

  • Krinner Comfort M
  • Carl Larsson Byggfabriken
  • Star By Benson (svart)
  • Star House Doctor (guldig)

Läs testet här: Test julgransfot bäst i test 2023 🎄

Så här tävlar du:

  1. Posta en bild på den plats där din julgran ska stå.
  2. Motivera varför just du ska vinna och berätta vilken julgransfot som passar bäst hemma hos dig.

Vinnaren utses 6/12.
----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
 
  • Gilla
Husfixaren19
  • Laddar…
Hej!

Jag är med i tävlingen för en Carl Larsson-julgransfot, och här är grejen: jag vill ge min fru den ultimata julklappen. Varför Carl Larsson? Jo, för det första passar hans design perfekt in i vårt hem som är en mix av gammalt och nytt. Men framför allt, julen ligger mig varmt om hjärtat – bokstavligen. Min far är julgransodlare, så man kan säga att kärleken till julgranar sitter i mina gener.

Varje år sätter vi upp en gran som är noggrant utvald från min fars odlingar, och jag kan inte tänka mig en bättre fot att ställa den i än en Carl Larsson. Den skulle inte bara vara en fot, den skulle vara en del av vår familjehistoria.

Vad gäller hållbarhet, så är vi på samma sida. Vi vill ha saker som håller, som blir en del av våra traditioner. En Carl Larsson-fot skulle inte bara vara en engångsgrej, utan något vi använder år efter år. Och min fru skulle älska den, jag kan inte tänka mig en bättre överraskning till henne den här julen.

Så det är min pitch. En julgransfot från Carl Larsson skulle inte bara passa in i vårt hem, den skulle också vara en perfekt gåva till min fru.

Svar till punkt 1.
Den ska stå tryggt bredvid kakelugnen.

Robin
 
  • Klassiskt inrett rum med blommor, konstverk, taklampor och antik möbel.
Vi flyttade i våras till ett hus,
efter att räntorna gjort ett rus.
Vi sover på trasiga sängar,
för till möbler finns inga pengar.
Bilden talar sitt tydliga språk,
det är en väldigt tom kåk.
Med svart fot och sen en gran,
kan det bli fint ända till juldan!

(Ja, motiveringen är precis som rimmet ovan. Och det är alltså den svarta foten som önskas vid vinst, men vilken som helst är bättre än ingen!)
 
  • Ett tomt rum med vita väggar, trägolv, ett fönster, och infälld belysning i taket.
förra julen hade vi en fot, men efter lite otur och fula ord så blev den skrot.

Nu knackar julen på dörren och foten är borta, så snälla forum ge mig en ny eller åtta.

Star House har foten för oss, med den så kommer vi granen aldrig loss.
 
  • Hörn av ett rum med glob, julgardiner, växter och dekorativ belysning.
Här skall vår gran stå som vanligt. Eftersom vi alltid hugger granen på tomten så blir det vad som erbjuds… 😂 Men en snygg julgransfot kompenserar kanske granens utseende? Carls Larssons eller en av star-modellerna skulle vara fint. (Bild från förra julen)
Julgran med röda och vita dekorationer i ett hemtrevligt vardagsrum, kvällstid, med tända lampor.
 
Drömfot till årets julgran är utan tvekan:
Carl Larsson Byggfabriken
(som stark tvåa: Star House Doctor).

Vi står i färd med att måla skafferidörren grön i kontrast mot det vita köket. Färgburken står på golvet och väntar. Och innan jul ska det vara klart. Huset är krämvitt med olivgröna knutar. Grön färg är en solklar favorit här hemma.

Till platsen där vi snurrar saffransbullar, bakar pepparkakor och det doftar ljuvligt av hemgjord glögg. Där släktkalasen avlöser varandra och dom trivsammaste julmiddagarna serveras. Där saknas en matchande julgransfot innan vi är i mål. Granen får en mysig plats i köket, där vi älskar att varva ner på efter en hård arbetsvecka, där vi spelar kort med barn och barnbarn och avnjuter en långfrukost medan snön faller utanför fönstret. Granen blir en fantastisk stämningshöjare likväl som vacker dekoration. Sedan vi byggde ut köket och skapade en fantastisk mötesplats för släkt och vänner har vi tillbringat mest tid där. En plats att älska lite extra så att granen ska stå där är givet.
Trevlig advent.
 
  • Inredning med julstämning, pepparkaksbak, kavel, utstickare, vitrinskåp, snö utanför fönstret, matsalsmöbler.
Ulrika M.M Ulrika M.M skrev:
Vi har testat julgransfötter och tävlar nu ut 4 av dem till er medlemmar.
[bild]
Julgransfötterna vi tävlar ut är:

  • Krinner Comfort M
  • Carl Larsson Byggfabriken
  • Star By Benson (svart)
  • Star House Doctor (guldig)

Läs testet här: Test julgransfot bäst i test 2023 🎄

Så här tävlar du:

  1. Posta en bild på den plats där din julgran ska stå.
  2. Motivera varför just du ska vinna och berätta vilken julgransfot som passar bäst hemma hos dig.

Vinnaren utses 6/12.
----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
I år tänker jag ha en större gran och behöver en stadig fot då det inte fungerar med zinkhinken jag använt tidigare. Hemma hos mig skulle den fina guldfärgade foten från Star House Doctor passa bäst och den ska stå där studsmattan är i dag :)
(Även den svarta stjärnfoten skulle passa bra)
 
  • Vardagsrum med minitrampolin, vitrinskåp, växter, spegel och fönster. Ljusa väggar och trägolv ger hemtrevlig känsla.
Redigerat:
S
Efter en hel massa krångel kommer vi förhoppningvis hinna flytta in i vårt nya hus strax före jul, och då vi har en liten som precis lärt sig gå här hemma behöver vi en stadig, rejäl fot för att undvika olyckor. Mängden julpynt lär bli begränsat eftersom vi kommer ha en del annat att stå i med flytten, men julgran har jag gett mig katten på att vi ska ha in! En Star by Benson skulle passa oss stilmässigt bäst, men en Krinner låter som en tålamodsmässig dröm.
Tyvärr får granen inte sällskap av de fantastiska styrelsefåtöljerna på mäklarbilden, men hörnet där den ska stå finns åtminstone med :)
 
  • Vintage vardagsrum, röda skinnfåtöljer, träbord, orientmattor, skåp, fönster, växt, ljuskrona.
Här i hörnet ska årets gran kläs. Alltid rödgran och traditionellt med ljus och glasdroppar. Men även några saker, hjärtan mm, gjorda av barnen som dom absolut inte vill ha där😆
Då vår fot är liknande testets sämsta så är det lätt att förstå att vi behöver byta ut den till en vettig. Granen står snett och dör då vattnet tar slut alldeles för fort. Därför önskar vi vinna någon av de stora, Krinner Comfort M eller Star By Benson (svart).
 
  • Ett minimalistiskt vardagsrum med få möbler, TV på väggen, och persienner för fönstret.
i hörnet i matrummet, mellan kök och vardagsrum ska granen stå. Behöver en Krinner för att kunna fixa den själv. Fylld med små led-lampor som tindrar, kulor som är resminnen, barndomsminnen och andra solitärer.
 
  • Färgrik abstrakt tavla i hemmiljö, trägolv, ljusa väggar, del av fåtölj, mjuk matta framför konstverket.
Hej
Bestämde mig för ett par år sedan att jag inte skulle ha julgran mer, så jag skänkte julgransfot och pynt till min dotter. Nu har jag flyttat till ett annat hus med en så fin veranda, den behöver en julgran. En lite mindre gran så den lite mindre guldiga foten skulle passa så bra. Skulle gärna vilja vinna den
Hälsningar
Ulla Inomhusrum med vita väggar, trägolv, fönster som visar snölandskap utanför, byrå i hörn, dekorativa föremål.
 
Ulrika M.M
Nu är tävlingen avslutad!🎄

Vi tackar för era fina bilder och motiveringar. 4 vinnare som får varsin julgransfot från testet har utsetts och vi säger härmed grattis till:

@Incoog som vinner Carl Larsson-foten,
@tttomten ten som vinner Krinner-foten,
@Larsa som vinner By Benson-foten och
@Husfixaren19 som vinner House Doctor-foten 🥳🥳🥳🥳

Ber alla vinnare dubellkolla att era adress- och kontaktuppgifter i profilen är aktuella så ska era fötter postas så snart som möjligt.
 
  • Gilla
  • Älska
Incoog och 3 till
  • Laddar…
Wow Tack!!! 🎅🌲
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.