Byggahus.se
Hej! Jag skulle vilja ta bort de här gamla duschdörrarna som löper på en skena längst med golvet och i överkanten av dörrarna. Men jag vet inte hur skenorna är monterade i golvet. Är det någon som vet om de brukar vara monterade med typ borrade ”skruvhål” i golvet eller sitter de bara fast med skruv i väggen samt med silikon i golvet? Om det är hål borrade i golvet är det kanske inte så bra att ta bort dörrarna trots allt då vi ska fortsätta duscha där (och inte i duschkabin). Märket är Svedbergs och inköpt 1998.
 
  • Hörndusch med glasdörrar, blå kakel, handdusch, vit väggkakel, avlopp i centrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hörndusch med halvrunda glasdörrar i ett kaklat badrum med blå golvplattor och handfat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den där skenan sitter inte skruvad i golvet.. men möjligen är listen under skenan fast med en siliconsträng.. Skenan är skruvad i hörnet av väggprofilen.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Tack, du menar att det inte bör finnas några hål i golvet om jag tar bort allting alltså?

putte22 putte22 skrev:
Den där skenan sitter inte skruvad i golvet.. men möjligen är listen under skenan fast med en siliconsträng.. Skenan är skruvad i hörnet av väggprofilen.
 
H LN1973 skrev:
Tack, du menar att det inte bör finnas några hål i golvet om jag tar bort allting alltså?
Nej väggen på sin höjd.
Annat vore onormalt.
 
Tack!

FredrikR FredrikR skrev:
Nej väggen på sin höjd.
Annat vore onormalt.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
H LN1973 skrev:
Tack!
Vi hade en liknande när jag växte upp, skumgummilist och silikonsträng mot golvet jag för mig. (y)
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Jag är säker inget hål i golvet. Hade en likadan Svedberg. Mkt lätt att plocka isär.
 
  • Gilla
HusägareSthlm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.