Byggahus.se
P pj87 skrev:
[länk]
Tack
 
Sista tiden har jag tittar på detta youtube-kontot där frästillbehör tillverkas med 3d-skrivare. Kul att någon engagerar sig så mycket i att hitta lösningar.

https://youtube.com/@ussadesign
 
  • Gilla
AXS och 4 till
  • Laddar…
Den här har stor potential att bli en "bestseller" hemma hos mig - snabb att skriva ut och ett ständigt återkommande behov. 😆 Jag pratar naturligtvis om trälimtuber och den där lilla huvplutten som alltid lossnar från den där tunna plastremsan som förväntas hålla den på plats och sedan bara upplöses i tomma intet så fort man lagt den ifrån sig.

Jag bifogar både STL-fil och FreeCad-modell för den som har liknande behov. Byt extension från ".txt" till ".stl" respektive ".FCStd" (forumprogrammet verkar inte stödja dessa filformat).

3D-renderad modell av ett enkelt objekt som liknar en kopp eller behållare, mörk bakgrund, basic CAD-design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ConnyK och 15 till
  • Laddar…
Någon som sett om det finns någon stl-fil ”zero clearance insert” (kommer inte på vad de heter på svenska 🤔) till Festools KS 60?

Hittar bara till KS 120
 
Ok thats it, dags att köpa en printer igen😂.

Hade en Zortrax MM200 förut som skrev riktigt bra, vad kan man köpa idag för en rimlig peng som är acceptabla utskrifter?
 
  • Gilla
snajgel
  • Laddar…
SamiHus SamiHus skrev:
Ok thats it, dags att köpa en printer igen😂.

Hade en Zortrax MM200 förut som skrev riktigt bra, vad kan man köpa idag för en rimlig peng som är acceptabla utskrifter?
Har börjat kika på en ny jag också. Det verkar som Bambu Lab ligger i framkant just nu - helt andra hastigheter än när jag var aktiv för några år sen, och alla funktioner inbyggt så man slipper en octopi eller liknande för att koppla upp skrivaren.
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Köpte A1 och är supernöjd
 
  • Gilla
joakimbrodd
  • Laddar…
Buuzzz Buuzzz skrev:
Köpte A1 och är supernöjd
Den ser grymt fin ut. Är dock säljstoppad nu pga problem med någon kabelgenomföring, verkar komma i maj igen.

Jag landade därför nyss i en Creality K1C, också mycket nöjd. Övervägde en Ender 3 V3 eller V3 KE, men valde till slut en innesluten skrivare för att eventuellt öka möjligheten att skriva högtempmaterial.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.