Byggahus.se
Även om man köper träpanel, som är väldigt blöt. Sen målar man den med sämsta typen av plastfärg. Så håller den ändå lite mer än 10år.
Jag jobbar numera mest med att sprutmåla rödfärg. Jag lämnar alltid 10års garanti, även om panelen är 50-70år gammal. Huruvida panelen är i bra skick naturligtvis.
Den här garantin de lovar kommer sannolikt att kosta väldigt mycket. Men ärligt talat. Hur många har tvingats måla om eller byta panel som är mindre än 10år?
 
  • Gilla
Mikael Karlsson4999 och 1 till
  • Laddar…
Eller så glömmer man efter en månad vart man köpt den och kvittot är kastat.
 
  • Gilla
Hammarfall och 1 till
  • Laddar…
Jag målade en bit panel som ligger i skugga och därmed får en del algpåväxt, rakt på algerna, utan att tvätta eller slipa det minsta.. efter 9 år ser färgen fortfarande som ny ut... Inga släpp, ingenting.. svart Demidekk Ultimate ...
 
  • Gilla
Fario och 1 till
  • Laddar…
Sämsta antireklamen man kan tänka sig.
10 års garanti, kan man inte förvänta sig mer, i livslängd. Man ser redan idag att snabbväxande planteringsträd med brett mellan årsringarna ruttnar fortare än snabbt. En reklam för att välja annat än trä till din fasad.
 
  • Gilla
Mikael Karlsson4999 och 1 till
  • Laddar…
P PNI skrev:
Sämsta antireklamen man kan tänka sig.
10 års garanti, kan man inte förvänta sig mer, i livslängd. Man ser redan idag att snabbväxande planteringsträd med brett mellan årsringarna ruttnar fortare än snabbt. En reklam för att välja annat än trä till din fasad.
tror de syftar på färgen i första hand.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
L lukewalker skrev:
tror de syftar på färgen i första hand.
Som plastfärgen? Ser fint ut på håll. Men träet kan man smula sönder med fingrarna. Oavsett hur bra färgen eller träet är, behöver båda vara bra för tesultatet.
 
Jag har ett våffeljärn som heter Electric Petra, är väl 40 år gammalt nu men gör fortfarande lika frasiga och fina våfflor.
Har fått byta kabeln en gång.
Järnet har nonstick beläggning som fortfarande är bra efter alla år. Bästa hushålls produkt jag haft.
 
Ser att mitt inlägg #8 hamnat i fel tråd :oops:, kan någon mod ta bort det
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.