Tagg: kondens
Här samlar vi allt om kondens.
Andra taggar som innehåller ordet kondens är: kondensator, kondensvatten, kondensisolering, kondens-fönster, kondensskydd, ftx-kondens, kondensväv, ventilation-ft-kondens, innertak-kondens, kondens-is
-
A
Vad göra åt kondens på fuktspärr/isolering?
Hej, Jag har fått kondens på utsida fuktspärr I innertaket (sidan emot isolering). Detta kommer och går, på morgon är det mindre kondens eller... -
P
Kondens på ovansidan av ångspärren av garagets takisolering
Hej, Drygt ett halvår sedan ha vi köpt ett hus där vi har upptäck några punkter som inte ser korrekt ut. -Jag är inte så erfaren i byggbranchen... -
S
Förbereda kylrör på vind
Hej! Renoverar hemma och tänkt förbereda för kyla i sovrummen på övervåningen. Har bergvärme och tänkt använda borrhålet för kylan. Tanken är... -
L
Stålbalk i bjälklaget som skapar kondens och kalldrag
Jag har ett vinter fritidshus där det ligger stålbalkar i bjälklaget och ovanpå stålbalkarna syllen i trä. När man byggde huset, måste man tänkt... -
B
Varför är enbart undersidan av regeln blöt efter töväder?
Hej alla! Varje gång det har varit riktigt vinterväder med mycket snö på taket så läcker det vid tövädret längs en av limträbalkarna. Detta... -
M
Kondens på kallvind? Vad göra?
Hej! Någon som skulle kunna hjälpa mig vem jag ska kontakta? Märkte att innertaket i vardagsrummet börjat ”bukta” gick upp på vinden och såg att... -
N
Kondens mellan tak
Vi har en lite annorlunda takkonstuktion. Vi har dubblaplåttak direkt på takstolar. I vinter har vi noterat att de droppat mellan plåtarna vid... -
Nyproduktion – kondens på insidan av fönster, hur hade ni gått vidare?
Hej, vi behöver lite råd kring ett problem som vi inte riktigt kommer vidare med och hoppas att någon här har erfarenhet av liknande. Vi bor i... -
C
Uterum med glastak - mycket kondens!
Hej Jag har precis köpt en liten stuga med ett äldre uterum med glastak. Pga svår kondens under många år samt läckage (troligen) så behöver jag... -
R
Varför kondens - nybyggnation Attefallare
Halloj! Jag bygger just nu en Attefallare på tomten, 30 kvm med stomme från ByggMax. Pulpettak. Den är byggd enligt följande: Golv=...