Tagg: dagvatten
Här samlar vi allt om dagvatten.
Andra taggar som innehåller ordet dagvatten är: dagvattenbrunn, dagvattenledningar, dagvattenkasetter, dagvattenkasett, stenkista-dagvatten-dagvattenkassett, dagvatten-in-i-dränering, grund-vatten-dränering-mark-dagvatten, koppla-till-dagvattenspillbrunn, dagvattenmagasin, dagvattenkassett
-
H
Dubbla brunnar för dränering och dagvatten?
Hej, Håller på och dränerar och har satt en brunn för dräneringen. Nu till frågan: Ska jag sätta en separat brunn ”framför”/neråt till... -
M
Varför fördröjningsmagasin?
Vi har fått förslag på ett system för dagvattenhantering som består av en vattentank följd av ett fördröjningsmagasin följt av en stenkista. Jag... -
G
Markavlopp gamla mått
Hej, jag skulle önska dra om stupröret på utsidan av ett uterum, går idag på insidan ner. Röret som kommer upp ur marken är 100mm, hus från... -
K
Trekammarbrunn Utlopp, Dagvatten
Vi har en trekammarbrunn på tomten från mitten 80-tal som inte används längre, den fungerar men är bortkopplad då vi fått kommunalt avlopp. Jag... -
K
Bakfall dagvatten?
Jag har länge haft problem när det regnar mycket med att dagvattnet trycks upp ur lövsilen. Det händer kanske en eller två gånger per år så efter... -
J
Förslag på dagvattenlösningar
Hej på er! Efter en undersökning av vårt dagvattensystem framkom det att vårt dagvatten är anslutet till avloppet (av ägare längre bak i tiden)... -
G
Dagvatten dolt fel?
Hej, Vi köpte ett hus som var nybyggt av en privatperson 2019. Vi sålde det ett år senare (2020) och flyttade till ett annat hus som passade oss... -
B
Dagvatten från tomt
Hej! Jag har en situation på min tomt som jag tänkte rådfråga ni kunniga på det här forumet om. Min tomt är i en svag sluttning och längst ner... -
Tips på rör för bortledning av avlopp & dagvatten
Tjenna, Ska lägga om ett gammalt betongrör som ligger i backen. Röret idag leder bord vårt avlopp tillsammans med dagvatten och dränering. Jag... -
G
hantering av dagvatten i lera
Hej! Jag håller på att planera en tillbyggnad, men innan dess tänker jag isolera källarväggarna med Isodrän och samtidigt göra om dräneringen på...