Tagg: 60-tal

172 träffar. Senast uppdaterad:
  1. H

60-tals golv i källare

Vi har precis brutit upp golvet i ett av sovrummen i källarplan (suterräng). Verkar vara uppreglat med tjära/asfalt(?) längst ner, en svart papp...
    Tråd av hanli755, i forum Golv
  2. C

Hur fixar man Husqvarna elspis (60-tal) som "läcker el"?

Jag undrar om ni vet hur man kan fixa/laga en väl fungerande elspis men som med ny elinstallation i lägenhet visat sig leda till att elskåpet slår...
    Tråd av Christina B Danielsson, i forum El
  3. Y

Vad gör jag med utrymme mellan betong och yttervägg?

Jag håller på och lär mig medan jag renoverar ett 60-talshus och har tagit bort en gipsskiva samt gammal papp med någon asfaltsluktande, smulig...
    Tråd av Yopettersson, i forum Byggmaterial & Byggteknik
  4. C

Nyligen renoverade 60-tals fönster flagnar… vad ligger bakom?

Hej på er! Vi bor i ett hus med träfönster från 60-talet, tillverkaren Atvidsbergs. 2023 renoverades dem under total invändig och utvändig...
    Tråd av CookieKing, i forum Fönster & Dörrar
  5. peterson91

Köksluckor 60-tal köpes! (funkiskök, retrokök)

Hallå! Önskar att köpa köksluckor från 40-50- eller 60-tal. Se bilder för inspiration! Har du ett kök i funkis som du är i färd med att byta ut i...
    Tråd av peterson91, i forum Köpes, Hyres & Bytes
  6. M

Låshus 60-tals dörr

Jag önskar byta låshus i min ytterdörr så jag tog med det gamla till en låssmed, men de hade inget med rätt mått. Måttet från stolpen till hålet...
    Tråd av Majalilja, i forum Fönster & Dörrar
  7. DjuDju

Öppna upp till Nock - 60 tal

Hej, Nu är vi sugna på nästa projekt, att öppna upp till nock. Vi har ett 1-plans hus som är byggt -68. Vi tänkte att vi skulle passa på att göra...
    Tråd av DjuDju, i forum Tak & Vind
  8. E

Hur koppla ojordad taklampa? 60-tals

Hej! Bor i 60-talshus. Har satt upp samma lampmodell på 2 andra ställen. Tänkte koppla bort takdosan på bilden och koppla in lampan men blev...
    Tråd av Emaho, i forum El
  9. A

Vad tycker ni om försöket?

Hej! Se det här inlägget som omröstning om jobbet blev bra och som inspiration om någon är på g att göra nåt liknande 😀. Kikat på många trådar...
    Tråd av Arkitekt 60-tal, i forum Fasad
  10. L

Välja ångspärr eller ångbroms?

Hej! Bor i ett mexitegelhus från 1969. Nu har jag påbörjat att riva ner gammal träfiberplatta och tänkt mig att gipsa. Det sitter plank på både...
    Tråd av Lijotege, i forum Isolering
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.