Tagg: 1800-tal
Här samlar vi allt om 1800-tal.
Andra taggar som innehåller ordet 1800-tal är: 1800-tals-torp
-
Hittat en gammal deponi i trädgården
Hej! Vid infarten till min tomt så ligger en gammal stenformation i formen av ett "L" och bakom denna så är marknivån ca 1,5 meter högre upp och... -
T
Hittade pärlspont bakom masoniten
Har nyligen blivit ägare till ett gammalt hus i Hälsingland, från 1800-talet eller äldre, med ett gytter av tidsepoker representerade i olika... -
Bred handhyvlad slätpanel inomhus?
Vi har gammal panel i ett av våra hus som jag tror kallas för slätpanel. Tyvärr är den i dåligt skick av djur och fukt :( Vi vill sätta in ny men... -
N
Renovering timmerhus 1800-tal. Diffusionsöppet tänk?
Jag har ett gammalt timmerhus i västra Sverige, från ~1860. Mycket av huset är orginal, framförallt alla "viktiga" delar av konstruktionen är... -
A
Hur mkt kan man ta för en timmerstomme?
Mina föräldrar har ett gamalt timmer hus som ligger nerplockat i en lada. Det är ett parhus från tidigt 18-hundratal. Det är ca 3.80 i taknock, 5... -
Timmerhus 1800-tal, byta tak och ny isolering
Vi har tagit över en gård där vi tror att ena huset är från mitten 1800-tal. Det har stått obebott i ett antal år. Inga renoveringar har gjorts... -
U
Säljes Timmerstomme 1800-tal
Säljes Timrad lada från 1800-tal ursprungligen från Orsa säljes. Uppmärkt och nedplockad. 8,15 x 4,95 med 5 meter i nockhöjd. Ca 5,5 tums timmer... -
Tapet på taklisterna
Hej, vi är intresserade av ett äldre hus (tidigt 1800-tal). Det är inte mycket gjort i huset men i några rum är det kanske 3 tapetlager ovanpå... -
1800-tals hus med mellanbjälklag på cc 1800
Jag har köpt och renoverar ett 1800-tals hus och gör om innertaket. Jag tog ner de befintliga skivorna och hittade att cc varierar mellan... -
Lägga nytt tak på 1800-tals knuttimrat torp
Vi har köpt ett torp! Det första som behöver göras är att åtgärda taket då det läcker in vatten på ett par ställen. Taket vi har idag är ett...