N
nightzero
308
Poäng
77
Medlem i
44
Startade trådar
26 feb 2009
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
NDet är vad tillverkaren av kantelementet säger men byggreglerna säger 200mm minst mellan mark och träpanel. Många tillverkare utav panel...
-
Nnightzero svarade i tråden Droppbleck för liggande panel.Under gjutningen ska 2/3 av elementets höjd motfyllas enligt instruktionerna. Men efter gjutningen står följande i instruktionerna...
-
Nnightzero svarade i tråden Droppbleck för liggande panel.Det går nog att sänka lite. Samtidigt säger monteringsanvisningen för finjas kantelement att återfyllning ska ske med minst 200...
-
Nnightzero skapade tråden Droppbleck för liggande panel i forumet Attefallshus, friggebod, garage, förråd & utedass.Bygger ett isolerat förråd på ca 25 kvm. Pulpettak och isolerad platta på mark. Plattan är gjuten i 300mm kantelement som återfyllts...
-
NHej, Jag ska lägga Matakis papptak med YAM 2000 underlagspapp och sedan Självtäck 3 (ytpapp) på ett pulpettak, 25 kvm, med 11 graders...
-
Nnightzero svarade i tråden Papp/underlagspapp i hörn på pulpettak.Hej! Jag tänkte försöka väcka lite liv i denna tråden. Videon visar ju hur man monterar kappa på gavel och nock med ytpappen. Den visar...
-
NHej! Jag har börjat bygga mitt förråd på en platta som är byggd med Finja L-element S200, 200mm isolering. Nu när jag har börjat bygga...
-
NHej, Jag ska ha liggande panel på mitt isolerade förråd med pulpettak. Inga konstigheter att sätta insektsnät för luftspalten i taket...
-
NHej Åt vilket håll lägger man lämpligt vis årsringarna för syll och hammarband. Kärnsidan mot plattan för syllen och mot reglarna för...
-
Nnightzero skapade tråden Häftklammer till syllpapp i forumet Attefallshus, friggebod, garage, förråd & utedass.Hej! Vilken storlek på häftklammer använder man för att fästa syllpapp i syllen? Alternativet att spika pappspik tar ju lite mer tid.
-
Nnightzero svarade i tråden Infästning av takstolar i hammarband för pulpettak.Hej! Med förstärkningar menar du förstärkning på sidan av takregeln för att ge stöd åt kilen? Det var en bra ide. Jag tänkte sen fästa...
-
Nnightzero skapade tråden Infästning av takstolar i hammarband för pulpettak i forumet Attefallshus, friggebod, garage, förråd & utedass.Hej, Jag ska bygga ett varmförråd 25 kvadrat med pulpettak. Tänker bygga ena långsidan lite högre och sedan lägga takbjälkar rakt över...
-
NFördelen med en lågt placerad och en högt är att det kommer automatiskt driva luftflödet, i alla fall om byggnaden är uppvärmd. Men...
-
NJag håller på att bygga ett isolerat varmförråd. Det har pulpettak där ena långsidan är 3m hög och den motstående 2,1 m. På ena...
-
Nnightzero svarade i tråden Inventering av infästningsalternativ för syll i betongplatta.Tack, den ser smidig ut. Vad skiljer denna Fasadplugg från Spikplugg, olika namn för samma sak?
-
Nnightzero skapade tråden Inventering av infästningsalternativ för syll i betongplatta i forumet Byggmaterial & Byggteknik.Hej, Jag har gjort en inventering av infästningsalternativ för syll på betogplatta inför mitt förrådsbygge. Jag ska bygga med syll på...
-
Nnightzero svarade i tråden Hur lagar jag bäst hörnet?.Tack. Vad är skillnaden på att använda a/B-bruk jämfört med finbetong som föreslås längre upp i tråden? Alltså när väljer man det ena...
-
Nnightzero svarade i tråden Hur lagar jag bäst hörnet?.Ja, precis, det är löst i övre hörnet och det ska knackas bort. Det är alltså hela ytterhörnet som måste lagas. Frågan är om jag bör...
-
Nnightzero svarade i tråden Hur lagar jag bäst hörnet?.Hej igen. Bifogar bild. Isoleringen som synes är bara för att täta mellan lucka och vägg. Jag ska även bygga en ny lucka.
-
Nnightzero svarade i tråden Hur lagar jag bäst hörnet?.Försöker väcka tråden. Jag har en liknande skada i ett ytterhörn på krypgrund av betonghålseten från 60-talet. Kanske 5-6 cm djup. Ska...
-
NJag behöver något bättre än en stege att arbeta på när jag målar huset. Det är som mest 4.5 meter vid nock. Är de här billiga...
Bilder
Visa mer
nightzero har laddat upp 23 bilder.
Allmän info
- Kön
- Man