B
borgen72
99
Poäng
48
Medlem i
5
Startade trådar
18 jun 2008
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
BBygghemma menar alltså att det är ond tro att köpa något från dom som är prissänkt med ~55% samtidigt som de har ett erbjudande om 62%...
-
Bborgen72 svarade i tråden Hur tar man sig ur dåliga gemensamma lån?.Det har varit en ögonöppnare för mig men det är helt klart så att två personer kan ha gemensamma huslån trots att bara en person äger...
-
Bborgen72 svarade i tråden Hur tar man sig ur dåliga gemensamma lån?.Verkligheten är tyvärr betydligt sämre. Bluestep anger själva ”Bolåneränta från 4,65 % till 9,75 %”. Gissa om de ligger i det nedre...
-
Bborgen72 svarade i tråden Hur tar man sig ur dåliga gemensamma lån?.Inte i närheten. Helt andra räntesatser på bolån för personer med dålig ekonomi.
-
Bborgen72 svarade i tråden Hur tar man sig ur dåliga gemensamma lån?.100%. Han ärvde. Har kollat på https://www.lantmateriet.se/sv/fastighet-och-mark/information-om-fastigheter/vem-ager-fastigheten/
-
Bborgen72 svarade i tråden Hur tar man sig ur dåliga gemensamma lån?.Några är inne på skuldsanering, någon nämner personlig konkurs. De är dock inte på obestånd ännu men är helt klart på väg dit. Så...
-
Bborgen72 svarade i tråden Hur tar man sig ur dåliga gemensamma lån?.Vi (släktingarna) skulle gärna se att de flyttade isär. Hon verkar mest hänga ihop med honom av historiska och praktiska skäl men svårt...
-
Bborgen72 svarade i tråden Hur tar man sig ur dåliga gemensamma lån?.Han ärvde huset och maxade på lån tillsammans med henne. Hon äger 0 och då är det nog svårt att tvinga fram en försäljning. Hon fattade...
-
Bborgen72 svarade i tråden Hur tar man sig ur dåliga gemensamma lån?.
-
Bborgen72 svarade i tråden Hur tar man sig ur dåliga gemensamma lån?."När situationen är utklarad". Alla inblandade (utom sambon) skulle nog tycka det var en bra lösning men hur skall situationen bli...
-
Bborgen72 svarade i tråden Hur tar man sig ur dåliga gemensamma lån?.Jag håller med om att det är lösningen men sambon är helt ointresserad av ovanstående. Han verkar räkna med att ett framtida arv skall...
-
Bborgen72 svarade i tråden Hur tar man sig ur dåliga gemensamma lån?.Det var exakt detta som var frågan! Går det alltså enl dig att dela upp skulderna? Det finns nämligen en äldre pappa som har en del...
-
Bborgen72 svarade i tråden Hur tar man sig ur dåliga gemensamma lån?.Än så länge har de lyckats betala lånen men hon har noll på kontot den 28e (autogiro)... Hon skulle nog kunna tänka sig att sälja grejer...
-
Bborgen72 svarade i tråden Hur tar man sig ur dåliga gemensamma lån?.Verkar vara liknande scenoario. De är dock inte gifta. Vi har grävt en del i detta och som vi förstår det så står båda som ansvariga för...
-
Bborgen72 svarade i tråden Hur tar man sig ur dåliga gemensamma lån?.Ja, det är ett lyxfällanscenario. Att byta bank funkar nog inte pga personernas usla ekonomi. Skulle gissa att de inte kan belåna huset...
-
BHar en släkting som blivit inlurad i diverse gemensamma lån av och med sin sambo. Det handlar både om bostadslån med hög ränta (hans hus...
-
BOkej, jag har tänkt om efter era kloka inspel. Det nya budet är 25 000 till honom för att borsta och måla förrådet. Absolut inget intag...
-
Bborgen72 svarade i tråden Vad kostar barnarbete nu för tiden?.Jättebra att ge ungdomar möjlighet att jobba och tjäna lite pengar! När det gäller lön så tycker jag summor under 100 kr timmen är...
-
BDå blir han nog Sveriges första fjortonåring som deklarerar för några få tusenlappar som han fått för att ha hjälpt grannen att måla...
-
BOm den enda eller primära anledningen till nekandet är "pekas ut som bevarandevärt i ett kulturmiljöprogram från 1997" måste ju detta...
-
BJag satte upp GOP trapetstak (Suntuf tror jag modellen hette) för 10 år sedan. Fortfarande i utmärkt skick.
-
BBehöver byta ut taket till min altan. Eftersom det tyvärr är lite olika avstånd mellan reglarna vinkelrätt mot huset och jag vill inte...
-
Bborgen72 svarade i tråden Vad är rimligt pris för en badrumsrenovering?.Det var inte snickaren utan en plattsättare.
-
Bborgen72 svarade i tråden Vad är rimligt pris för en badrumsrenovering?.Jag lät renovera ett 4m2 stort badrum för några år sen och eftersom jag jobbade hemma loggade jag tiderna och avrundade generöst uppåt...
-
Bborgen72 svarade i tråden Kostnad renovera badrum.Känns som en glädjekalkyl för ett relativt stort badrum och att en hel del saknas som driver kostnader. I ett stort nyrenoverat badrum...
Bilder
borgen72 har laddat upp 5 bilder.
Allmän info
- Kön
- Man