P
ptk
3 070
Poäng
699
Medlem i
215
Startade trådar
17 jul 2007
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
Pptk svarade i tråden Bleck undersida fasad.Såklart👌
-
Pptk svarade i tråden Bleck undersida fasad.Ingen?
-
Pptk svarade i tråden Bleck undersida fasad.Sista frågan! Vad ska man fästa med för skruv, när det är under fasaden?
-
PDär falsar man ihop plåtarna, tex med en enkel ståndfals:
-
Pptk svarade i tråden Bleck undersida fasad.En till fråga. Hur gör man i (yttre) fasadhörnen där blecken möter varandra?
-
Pptk svarade i tråden Bleck undersida fasad.Tack!
-
PNybörjarfråga - hoppas på svar 🙏 Vad kallas det bleck eller plåt som fästs i underkant av fasaden? När jag söker på ”underbleck” möts...
-
Pptk svarade i tråden Utbyggnad pumphus.Fattar 👍 Men vad tror du: visst är det rimligt att riva ytterfasaden så den övre bärlinan till pulpettaket får ett bättre fäste mot...
-
Pptk svarade i tråden Utbyggnad pumphus.Eftersom huset står på plintar tänkte jag köra på samma lösning. Vad är nackdelen med markskruven, Stavrex tex? Såg framför mig bli klar...
-
Pptk svarade i tråden Utbyggnad pumphus.Jag funderar också på vilken dimension jag ska ha på takstolarna. Förstår att de flesta pulpettak körs med 45x220 men det blir lite...
-
PBefintlig stuga är på plintgrund byggd 70-tal med tunna ytterväggar, antagligen 95mm. I det lilla badrummet (ca 1,5x2m) har det blivit...
-
Pptk svarade i tråden Hur ska jag få loss gammal koppling?.Kan du lossa på ratten? Men det kanske slår i bakväggen ändå. Eller skära av rören med tigersåg/vinkelslip.
-
Pptk svarade i tråden Mässing 0,3 mm.Bygga en komod till badrummet som ska kläs mässing.
-
Pptk svarade i tråden Mässing 0,3 mm.Nix, för smått. Även ringt de.
-
PBehöver 2 st mässingsplåt 0,3mm 1x2m. Alumeco kräver order om minst 100 plåtar. Nån som vet var man kan beställa mindre mängder?
-
Pptk svarade i tråden Mård, råtta eller vad är det på vinden 😳.www.repello.com
-
Pptk svarade i tråden Underlägg / läckageskydd djupare än 60cm?.Följer upp på min egen tråd. Löste det med Artikelnr 8080973 på Dahl. Funkar utmärkt.
-
PFör tiotals år sedan fanns det skadliga mängder formaldehyd i förädlade träprodukter. Med dagens miljökrav på EU-nivå är nivåerna helt...
-
Pptk svarade i tråden Bastu med utsikt.Mässingsväggen i duschen ser ut att vara i olika stycken, det är inte en hel plåt eller? Då måste man väl ha tätskikt bakom enligt...
Bilder
Visa mer
ptk har laddat upp 192 bilder.
Filmer
ptk har laddat upp 1 film.
Allmän info
- Från
- Skåne
- Kön
- Man