545
Poäng
144
Medlem i
60
Startade trådar
16 nov 2006
Senast aktiv

Aktivitet

• Senast online
  • C
    copello2 gillade MangeVs inlägg i tråden Rörspetsbrunn.
    Testade snabbt utan utväxling igår men var med om ett mindre missöde. Karbinhaken vid pumpen öppnade sig och pumpen fastnade längst ner...
  • C
    copello2 gillade MangeVs inlägg i tråden Rörspetsbrunn.
    Jag håller på att anlägga filterbrunn. Kört med skurupsborr till ca 8m och därefter med kiespump. Jag har 3m slitsade rör och...
  • C
    copello2 gillade Mardigans inlägg i tråden Rörspetsbrunn.
    Jag kör Hunter node BT, de är batteridrivna och har blåtand. Har tre node BT till fem ventiler och är väldigt nöjd med dessa. Node BT...
  • C
    copello2 gillade upas inlägg i tråden Rörspetsbrunn.
    Jag kör med en HC Hydrawise med WiFI från Hunter. Enkel, stabil ”allt i ett” lösning som jag är väldigt nöjd med. En av de ”dyrare”...
  • C
    copello2 svarade i tråden Rörspetsbrunn.
    Tack för inspiration och riktigt fina lösningar 👍 Vilken styrenhet ovan jord har ni för att köra alla zoner mm?
  • C
    Vad jag skulle med en 1/2 meter till i gropen vet jag inte…? 🤔 Ölen har jag i kylen så till dem behövs ingen plats iaf.. 🤷‍♂️ Tömmer på...
  • C
    Såhär ser min grop ut. Som du ser Capello så har varken jag eller upa någon hydropress utan vi kör med flödesvakt/flödescontoller...
  • C
    Såhär ser min pumpgrop ut uppifrån. Inte den bästa bilden kanske men hade ingen bättre i telefonen. Murad med lecablock och sedan...
  • C
    Då är det dags att börja projektera pumphus eller ännu hellre pumpgrop. Har någon bra byggbeskrivning på pumpgrop, hade varit skönt att...
  • C
    Att koppla ihop silarna är bara att börja från silen längst från pumpen och dra pem till nästa sil som du kopplar på med t-koppling och...
  • C
    copello2 gillade Skanemasens inlägg i tråden Rörspetsbrunn.
    Jädrans vad med hyyyyype jag känner nu när man äntligen får se någon som pumpar upp vatten från en pemsil. Har inhandlat en ~200l/min...
  • C
    Saknar lite referens men vad kan man förvänta sig att en ok PEM-sil genererar i flöde, är kontinuerligt ca 25 L/min acceptabelt...
  • C
    Fasen va kul att du lyckats. Och roligt att man kunnat stötta under projektet. Om du parallellkopplar 2-3 silar så får du troligtvis...
  • C
    Fick tag i en begagnad pump ikväll och kunde inte hejda mig att testköra den sil som jag trodde minst på. Har 4 st till på olika ställen...
    • IMG_9485.mov
  • C
    Ok, oavsett om jag lyckas dra upp grundvatten eller ej tänker vi installera ett bevattningssystem. Tänker att vi kommer behöva pumpen...
  • C
    Så länge dina silar funkar så blir det säkert bra med en sådan pump. Annars tycker jag att det är lite dyrt om det blir så att det inte...
  • C
    Har ännu inte köpt pumpen men synpunkter på denna som fått bra omdömen men heller kanske inte proffsutrustning läs Plurijet mm. Vill...
  • C
    Sätt en pemkoppling in i pumpen bara. Funkar fint med plastkoppling när man bara ska testa lite. Annars rekommenderar jag isiflo eller...
  • C
    Har fått ner ett par PEM-silar i trädgården nu och gjorde ett par extra för att ha möjligheten att parkoppla mm. Vattenspegel på 2...
  • C
    Om du kör 75 mm PP rör så kan du börja med en sån här...
  • C
    Topp, bra info ovan. Ser att det finns en 2” sugslang på Biltema som borde passa på original slangnippel på Julapumpen. Förslag på...
  • C
    Har inskaffat en Jula 1300w dränkpump samma modell som du har och provkörde den på ett förborrat hål (2 meter ner till...
  • C
    Kolla på Hygglo.se där brukar det finnas gott om jordborrar etc att hyra för ngn hundralapp.
  • C
    Du behöver inte pumpa med en gång så inga problem att vänta. Du kan däremot inte vänta med att dra upp spolröret, detta bör dras upp så...
  • C
    Är det ok att vänta lite med att pumpa från en installerad PEM sil? Dvs efter att man fått ner silen på önskat djup kan man bara låta...
  • C
    copello2 gillade jhalls inlägg i tråden Tips på bra belysning i badrum.
    Jag kör Plejd DWN-01, RA90 och justerbar färgtemperatur från 2200-4000K.
  • C
    copello2 skapade tråden Tips på belysning i badrum - downlights i forumet Badrum.
    Hej ! Vi håller på och renoverar ett badrum ca 6 kvm och har hittat en ljus fin klinker i färgen sand / Ivory. Lite varmare toner helt...
  • C
    copello2 skapade tråden Tips på bra belysning i badrum i forumet Belysning.
    Hej ! Vi håller på och renoverar ett badrum ca 6 kvm och har hittat en ljus fin klinker i färgen sand / Ivory. Lite varmare toner helt...
  • C
    Nej det måste göras innan och man ska inte ha duk inne i systemet. Vi spolar ner silarna istället för att banka och slå. Man spolar med...
  • C
    Det stämmer bra. 👍 Som sagt mindre dränkpump, 50mm spolrör och 32mm sil. Funkar fortfarande helt klanderfritt och än så länge har jag...
  • Visa mer

Bilder

Visa mer
IMG_8026.jpeg
IMG_8024.jpeg
IMG_8023.jpeg
IMG_7442.jpeg
IMG_7441.jpeg
IMG_7444.jpeg
IMG_5845.jpeg
IMG_5841.jpeg
copello2 har laddat upp 39 bilder.

Filmer

IMG_9485.mov
copello2 har laddat upp 1 film.

Allmän info

Kön
Man
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.