C
copello2
545
Poäng
144
Medlem i
60
Startade trådar
16 nov 2006
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
CTestade snabbt utan utväxling igår men var med om ett mindre missöde. Karbinhaken vid pumpen öppnade sig och pumpen fastnade längst ner...
-
CJag håller på att anlägga filterbrunn. Kört med skurupsborr till ca 8m och därefter med kiespump. Jag har 3m slitsade rör och...
-
CJag kör Hunter node BT, de är batteridrivna och har blåtand. Har tre node BT till fem ventiler och är väldigt nöjd med dessa. Node BT...
-
CJag kör med en HC Hydrawise med WiFI från Hunter. Enkel, stabil ”allt i ett” lösning som jag är väldigt nöjd med. En av de ”dyrare”...
-
Ccopello2 svarade i tråden Rörspetsbrunn.Tack för inspiration och riktigt fina lösningar 👍 Vilken styrenhet ovan jord har ni för att köra alla zoner mm?
-
CVad jag skulle med en 1/2 meter till i gropen vet jag inte…? 🤔 Ölen har jag i kylen så till dem behövs ingen plats iaf.. 🤷♂️ Tömmer på...
-
CSåhär ser min grop ut. Som du ser Capello så har varken jag eller upa någon hydropress utan vi kör med flödesvakt/flödescontoller...
-
CSåhär ser min pumpgrop ut uppifrån. Inte den bästa bilden kanske men hade ingen bättre i telefonen. Murad med lecablock och sedan...
-
Ccopello2 svarade i tråden Rörspetsbrunn.Då är det dags att börja projektera pumphus eller ännu hellre pumpgrop. Har någon bra byggbeskrivning på pumpgrop, hade varit skönt att...
-
CAtt koppla ihop silarna är bara att börja från silen längst från pumpen och dra pem till nästa sil som du kopplar på med t-koppling och...
-
CJädrans vad med hyyyyype jag känner nu när man äntligen får se någon som pumpar upp vatten från en pemsil. Har inhandlat en ~200l/min...
-
Ccopello2 svarade i tråden Rörspetsbrunn.Saknar lite referens men vad kan man förvänta sig att en ok PEM-sil genererar i flöde, är kontinuerligt ca 25 L/min acceptabelt...
-
CFasen va kul att du lyckats. Och roligt att man kunnat stötta under projektet. Om du parallellkopplar 2-3 silar så får du troligtvis...
-
Ccopello2 svarade i tråden Rörspetsbrunn.Fick tag i en begagnad pump ikväll och kunde inte hejda mig att testköra den sil som jag trodde minst på. Har 4 st till på olika ställen...
-
Ccopello2 svarade i tråden Rörspetsbrunn.Ok, oavsett om jag lyckas dra upp grundvatten eller ej tänker vi installera ett bevattningssystem. Tänker att vi kommer behöva pumpen...
-
CSå länge dina silar funkar så blir det säkert bra med en sådan pump. Annars tycker jag att det är lite dyrt om det blir så att det inte...
-
Ccopello2 svarade i tråden Rörspetsbrunn.Har ännu inte köpt pumpen men synpunkter på denna som fått bra omdömen men heller kanske inte proffsutrustning läs Plurijet mm. Vill...
-
CSätt en pemkoppling in i pumpen bara. Funkar fint med plastkoppling när man bara ska testa lite. Annars rekommenderar jag isiflo eller...
-
Ccopello2 svarade i tråden Rörspetsbrunn.Har fått ner ett par PEM-silar i trädgården nu och gjorde ett par extra för att ha möjligheten att parkoppla mm. Vattenspegel på 2...
-
COm du kör 75 mm PP rör så kan du börja med en sån här...
-
Ccopello2 svarade i tråden Rörspetsbrunn.Topp, bra info ovan. Ser att det finns en 2” sugslang på Biltema som borde passa på original slangnippel på Julapumpen. Förslag på...
-
Ccopello2 svarade i tråden Rörspetsbrunn.Har inskaffat en Jula 1300w dränkpump samma modell som du har och provkörde den på ett förborrat hål (2 meter ner till...
-
Ccopello2 svarade i tråden Rörspetsbrunn.Kolla på Hygglo.se där brukar det finnas gott om jordborrar etc att hyra för ngn hundralapp.
-
CDu behöver inte pumpa med en gång så inga problem att vänta. Du kan däremot inte vänta med att dra upp spolröret, detta bör dras upp så...
-
Ccopello2 svarade i tråden Rörspetsbrunn.Är det ok att vänta lite med att pumpa från en installerad PEM sil? Dvs efter att man fått ner silen på önskat djup kan man bara låta...
-
CJag kör Plejd DWN-01, RA90 och justerbar färgtemperatur från 2200-4000K.
-
CHej ! Vi håller på och renoverar ett badrum ca 6 kvm och har hittat en ljus fin klinker i färgen sand / Ivory. Lite varmare toner helt...
-
CHej ! Vi håller på och renoverar ett badrum ca 6 kvm och har hittat en ljus fin klinker i färgen sand / Ivory. Lite varmare toner helt...
-
CNej det måste göras innan och man ska inte ha duk inne i systemet. Vi spolar ner silarna istället för att banka och slå. Man spolar med...
-
CDet stämmer bra. 👍 Som sagt mindre dränkpump, 50mm spolrör och 32mm sil. Funkar fortfarande helt klanderfritt och än så länge har jag...
Bilder
Visa mer
copello2 har laddat upp 39 bilder.
Filmer
copello2 har laddat upp 1 film.
Allmän info
- Kön
- Man