Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Junior medlem Medlem: Feb 2007

Tips på "billigt" parkettgolv!

Hej! Kanske jag ej använder rätt sökord...så frågar direkt istället. Vi skall köpa 85 kvadratmeter ekparkettgolv, har ni tips på golv som fungerar bra i era hem och ändå är prisvärda?? Vi har sett ett parkettgolv på Hornbach för bara 200 kr kvadraten, finns både med matt lack och vanlig. Det ser helt ok ut, har någon köpt det?? Parketten skall även vara inne i köket så behöver tåla lite stänk i alla fall (även om jag försöker "fostra" mannen min*ler*) Vi bor i Göteborg/Carina

2.    länk #2
    Junior medlem Medlem: Jul 2006

Här är lite att tänka på om billiga golv..
    http://www.byggahus.se/forum/golv/10...tml#post733419

3.    länk #3
    Fullvärdig medlem Medlem: Apr 2004
    Län: bohuslän

Hej! Kanske jag ej använder rätt sökord...så frågar direkt istället. Vi skall köpa 85 kvadratmeter ekparkettgolv, har ni tips på golv som fungerar bra i era hem och ändå är prisvärda?? Vi har sett ett parkettgolv på Hornbach för bara 200 kr kvadraten, finns både med matt lack och vanlig. Det ser helt ok ut, har någon köpt det?? Parketten skall även vara inne i köket så behöver tåla lite stänk i alla fall (även om jag försöker "fostra" mannen min*ler*) Vi bor i Göteborg/Carina
    Hej
    Åk till sotenäs trävaru i bovall. dom har 5års jubileum. var där idag, hade ett trestav ekparkett för 179 kr m2.priset gäller idag och imorgon annars tar don 229kr

4.    länk #4
    Senior medlem Medlem: Aug 2008
    Län: Västra Götaland

Jag vet inte riktigt om man kan rekommendera någon att köpa ett "billigt" parkettgolv. Det man ska kontrollera är fogarna. Är det minsta lilla ojämnhet kommer det att bli en glipa i skarven. Det finns ju affärer som säljer dom stora märkena typ Tarkett till riktigt bra pris runt 299:- per kvadrat. Bättre att betala en hundring extra per kvadrat och bli helnöjd med skarvarna än att köpa billigt och få massa glipor. Sen säger inte jag att alla billiga golv är dåliga, har själv lagt ett från Bygg-Max utan några som helst problem. Men man måste vara medveten om riskerna innan man köper. Det finns väldigt stora kvalitetsskillnader mellan olika fabrikat av parkettgolv.

5.    länk #5

Tack för svaren! Johan EO, det gällde oljade golv och det vågar jag mig inte på ändå. Sedan verkar det inte vara någon som har köpt på Hornbach, trots att de enligt försäljaren säljer "mängder och inga returer"! Nu blir det Byggmax bara för att det är så många här som rekommenderar dem, tar det som är 15 mm istället för det ännu billigare 14 mm. Att åka upp till Bovallstrand kan ju vara trevligt men då kostar bensinen mer än drivepriset *ler*/Carina

6.    länk #6
    Fullvärdig medlem Medlem: Apr 2004
    Län: bohuslän

Tack för svaren! Johan EO, det gällde oljade golv och det vågar jag mig inte på ändå. Sedan verkar det inte vara någon som har köpt på Hornbach, trots att de enligt försäljaren säljer "mängder och inga returer"! Nu blir det Byggmax bara för att det är så många här som rekommenderar dem, tar det som är 15 mm istället för det ännu billigare 14 mm. Att åka upp till Bovallstrand kan ju vara trevligt men då kostar bensinen mer än drivepriset *ler*/Carina
    men du får en fin tur till sveriges "finaste" kommun..

7.    länk #7
    Fullvärdig medlem Medlem: Jan 2008
    Län: Skåne

har ni köpt än? Annars kika på blocket, välj skåne, sen landskrona, sök på ekparkett -du får upp en annons om ekparkett 199:-/kvm inkl foam :-D

Vi har köpt ifrån dem, kalas golv -var lätt att lägga och inga glipor eller otrevligheter heller. Varm fin ek-färg, inte så plast-grå som en del ser ut som idag.

Det är mattlackat och hunden har racat runt på det nu iallafall 2 veckor, ser inga skavanker även om det lär komma i sinom tid...

8.    länk #8

Japp! Idag har vi köpt hem 77 kvadrat från Byggmax, då har vi redan 80 kvadrat tak som också ligger för att börja monteras upp....vi har snitslad bana och presenningar som delar av i "stora rummet", härlig julkänsla!!!/Carina

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01