Byggahus.se
N
naikon: Är det där en gräsklippare?? Ser ju ut som en Formel 1-bil 😁
758 svar · 939,2k läst
·
B
Bleazt: Tack 😊
328 svar · 79,2k läst
·
B
lindead
lindead: [citat] Jag är intresserad! Hur kontaktar jag dig angående detta?
5 svar · 11,5k läst
·
Hubbe73
Hubbe73: [citat] Jag lyckas inte trycka in kontakterna mer, men upplever att de sitter rätt sladdrigt. Har nu konstaterat att det räcker att ta ur och sätta i högerkontakten för att få igång slingan igen.
3,3k svar · 505,1k läst
·
G
Gustav Ravander: [citat] Det verkar inte fungera, antingen kan du testa att skicka till en annan email: Therese.ravander@gmail.com. Eller eventuellt lägga upp filen i Google drive och dela till mig du har ju min e-post, men det kanske blir lite mycket arbete. Men jag tackar i förhand.
6 svar · 141 läst
Öland4ever
Öland4ever: [citat] OK, tack för snabbt svar! Jag har faktiskt sedan ett knappt halvår tillbaka börjat förse mig med ett gäng nyare tryckknappsmobiler (med utbytbara batterier) som stöder 4G LTE nätet i Sverige (VoLTE) så jag är ju hyfsad förberedd.
124 svar · 18,4k läst
tensiden
tensiden: [citat] Även utan att sätta startpunkter är sannolikheten stor att du får hela gräsmattan klippt. Jag förvånas själv fortfarande över att vår robot i ena stunden är på en del av gräsmattan som bara går att komma till via två små passager och sedan är på andra sidan av trädgården och snurrar runt. Algoritmerna gör att den kommer att hitta till alla ställen. Däremot är
5 svar · 1,2k läst
·
Z
Zynvinkeln: Det konstiga är att den hittar hem i ca 95% av fallen. Tror att när den inte hittade hem så kan det berott på slöa blad i kombination med högt gräs så att den drog mer batteri
2 svar · 72 läst
·
I
IVA-snickarn: Hej, Problem 1 kan lösas även utan GPS genom att ställa in flera olika utkörningslängder innan roboten börjar klippa för olika områden av gräsmattan, tex A) det område som laddstationen står i; B) ett satelitområde bortom korridoren, tex 15 m och C) ytterligare satellitområde bortom ytterligare en korridor, tex 25m. Sen ställer man in hur ofta roboten börjar klippa vid respektive
2 svar · 2,1k läst
E
etompau: [citat] Ja det lär funka. Klipparen lär av slumpen hitta in/ut ur det lilla södra området.
5 svar · 220 läst
·
n_sandstrom
n_sandstrom: Ang antennplacering. Röd = laddare Blå = antenn Om rött kryss är tilltänkt plats för laddare, skulle det funka att ha antennen på nocken norrut då? Norra taket är garaget, 1,5 våning lägre än övriga taket. Antennen skulle ha bra täckning mot himlen, men skulle huset störa kommunikationen mellan antenn och robot? Vad är det för frekvens på kommunikationen?
82 svar · 12,0k läst
·
G
Ganntrader: [citat] En mailadress, här eller i privata meddelanden, så fixar jag det. OBS filerna är för E.1.
11 svar · 2,9k läst
P
Praktikern: [citat] [citat] Tjing Hur man gör en fabriksåterställning beror säkert på vilken årsmodell man har, men den modell jag har, modell: 17947, där stänger man av strömmen på huvudbrytarknappen för att göra en fabriksåterställning. Det gör heller ingen mer skillnad om man bryter strömmen genom att lyfta ur batteriet, det är samma sak. Programvaran nollställs inte vid
358 svar · 100,6k läst
·
K
kardborren: [citat] När jag hade fel 501 på min var det dålig kontakt i kabeln mellan moderkort och knappsats har jag för mig. Lite elektronikrengöring och sedan var den kry igen.
2,1k svar · 404,1k läst
·
n_sandstrom
n_sandstrom: [citat] Ja, jag vet nog allt som finns att veta "på pappret" om den där klipparen. Det jag mest är nyfiken på är om den lever upp till det eller ej 😆 Att auto-mapping bli sådär får man nog räkna med. Men om du skulle göra en manuell gräns längs en rak kant, hur skulle den sen köra under klippning? Jag har bara sett ett enda videoklipp på den "in action", och då vinglade den
4 svar · 492 läst
·
MultiMan
MultiMan: [citat] Medlemmen du skriver till har inte varit inloggad i forumet sedan december 2021.
5 svar · 4,5k läst
H
Helena Anderson: [citat] Hej! Bra tips, men jag har en Gardena.
13 svar · 7,9k läst
·
J
jonaslatt: Fel
0 svar · 58 läst
J
0 svar · 58 läst
TRYD
TRYD: [citat] Hej, hade samma problem, men det visade sig att plattan till stationen inte var helt plan utan var lite uppböjd på mitten, lite konvex mitt på plattan alltså. Grävde ut och jämnade till under så den blev helt plan, sedan har den funkat perfekt. Plattan ska helst ligga helt horisontellt också så kolla med vattenpass. TRYD
5 svar · 1,7k läst
Höghus
Höghus: En fördel med att överdimensionera är om man av någon anledning behöver stänga av klipparen ett tag. Då kan man förbikoppla timern och "komma ifatt" med klippningen fortare. /Höghus
9 svar · 509 läst
L
laseryxa: Så länge den gamla är urkopplad är det inga problem att lämna den
15 svar · 332 läst
·
D
Da Ke: Du får kolla i manualen men dom brukar ju i regel köra 10-15cm över slingan så det är bara sätta dom därefter.
1 svar · 125 läst
galento
galento: [citat] Det var så vi gjorde , uppdatering av programvaran bara. Det var inga konstigheter med det , vi gjorde upp en tid jag kom med roboten och tog med den hem igen när det var klart.
14 svar · 418 läst
galento
galento: Vi har en AM 420 och 430x och de har gått över en massa grenar , den ena hade med sej ett buskstöd i metall , ett satans oljud men de har bara gått och gått i 9 år nu. Tack för länken tensiden 👍🙂
9 svar · 1,4k läst
K
krillehbg: För mig fick jag problem efter jag bytade ut laddtornet. Den lös grönt men fick upp ingne slingsignal när jag försökte starta gräsklipparen. Efter långt om länge hittade jag i inställningar -> allmänt -> ny slingsignal Efter tryckt på detta så funkade den. Gäller Gardena Sileno
18 svar · 10,7k läst
·
nanowire
nanowire: [citat] Jag har samma problem, tredje säsongen nu och även om det alltid varierat lite och varit svårt att få den att lyda virtuella avgränsningar är det mycket sämre i år. Noterar att satellitbilden nyligen uppdaterats men knappast det som spökar när klipparen ibland enligt kartan anges ha varit långt inne hos grannarna och klippt.
7 svar · 451 läst
·
Rostig_9000i_-88
Rostig_9000i_-88: Är det någon som har en patentlösning eller idé på hur man kan slippa att det samlas skräp under luckan för panelen på Husqvarna 310? -Jag har en klippare är som en skräpmagnet.. När den åker under buskar så lossnar barr och löv som lägger sig under gångjärnet till luckan och titt som tätt får man plocka isär och blåsa rent för att över huvud taget kunna knappa och läsa
0 svar · 138 läst
T
tinatorn23: Hej. Jag gav upp. Alldeles för liten gräsmatta och för mycket som stod i vägen för klipparen. Satte bla upp ett växthus.....Köpte mej en El klippare ist. Ryobis lilla men skit vilken sanning med modifikation deras reklam är. Ett batteri till alla....jode. Hade 2 batterier och det kraftigare höll i 7 minuter. Hinner inte klippa mycket på den tiden....bara investera i nytt batteri så nu
9 svar · 8,4k läst
Marcus Ström
Marcus Ström: [citat] För mig var det så. Väldigt simpelt att byta i alla fall.
10 svar · 9,2k läst
Polstjärnan
Polstjärnan: Tänkte byta batteri i en HK Automower 310 (P310) från 2015. Någon som vet vika batterier som funkar förutom original? Är det någon ide att ta större batteri än det som sitter i? Hur funkar systemet? Även om jag sätter in ett större batteri så laddar den endast under en viss tid med en viss effekt och stänger alltid av vid fen viss spänning och värme? Är det samma när den är ute
48 svar · 15,8k läst
·
G
gardena 6: [citat] Hmmm min står i laddstationen och säger sensor Control. Men den har inte klippt färdigt tycker jag. Vi har lite olika åsikt om vad som är färdigt klipparen och jag tror jag🥴Men står också att den fortsätter i morgon enl schema så jag avvaktar och ser vad som händer i morgon. Han har varit duktig ändå😂
11 svar · 7,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.