Hela huset är grundmålat innan panelen sattes upp på väggen. Nu har det ju regnat till och från hur länge som helst känns det som. Hur länge bör man vänta innan man stryker på "färdigfärgen"? Det bör vara torrt ett par da'r först iallafall, eller?
Vi målar med Teknos Nordica Eko.
 
Ett par dagar ska det vara torrt och helst ska det vara lite varmare och gärna blåsa lite med.
Lycka till med ert produktval den är bra.
Anders
 
Ett tips är att låna (eller köpa = ca 100kr) fuktmätare hos närmsta målerifirma och kolla fukten i träet innan det målas.
För oss försvann en hel del av orosmolnen när man kunde få svart på vitt hur mycket fukt det satt i träet.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.