Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Fullvärdig medlem Medlem: Nov 2005

Få bort klotter på stänkputsad fasad?

Har varit nån idiot framme och klottrat på vår fasad.
    Jag har noll koll när det gäller puts men detta är en obruten vit stänkputs har jag fått reda på.

Har provat med Klotterbort från Nitor men det hjälpte föga.
    Nästa alternativ är att lägga på ny puts men osäker på om spriten i färgen kommer gå igenom med tiden. Kanske man kan locka med ngt?

Annars undrar jag vad jag ska använda för puts och på vilket sätt jag ska applicera på väggen.

Fasaden är från ca 2008/2009.

Vad tror ni?
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_3962.jpg
Visningar:	6
Storlek:	110.2 KB
ID:	54542  

2.    länk #2
    Senior medlem Medlem: May 2007
    Län: Västra Götaland

Vad säger försäkringsbolaget?

3.    länk #3
    Senior medlem Medlem: May 2007
    Län: Stockholm

4.    länk #4
    Fullvärdig medlem Medlem: Aug 2009
    Län: Södermanlands

http://www.procurator.se/pro/site_pr...orttagare&FLD=

Sök på klotterborttagare om länken inte funkar.

5.    länk #5

Vad säger försäkringsbolaget?
    Försäkringen täcker inte denna typ av skadegörelse.

6.    länk #6

http://www.procurator.se/pro/site_pr...orttagare&FLD=

Sök på klotterborttagare om länken inte funkar.
    Är dessa vassare än nitors?
    http://www.johnwall.se/sv/artiklar/k...ort-nitor.html

Vet man om sprayfärgen kommer tränga igenom om jag skulle lägga på ny puts?

7.    länk #7
    Fullvärdig medlem Medlem: Aug 2009
    Län: Södermanlands

Oklart, men det är bra grejer.
    Testat den den för spritpenna och det funkade kanon.
    3M som tillverkar.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42