Fullvärdig medlem
Medlem: Mar 2011
Ålder: 42
Län: Skåne
För kallt för Husfix?
Jaha, nu börjar visst tempen droppa - alldeles för tidigt för jag hinner inte med!!! Dagtid är det ju hygglig temp, men nu har första nattfrosten varit här för ett par dagar sedan och enligt SMHI är det mer nattfrost att vänta (precis under nollan) eller åtminstone 0-3 grader nattetid. Är det lönlöst att fortsätta försöka laga trappan och sprickorna i grunden nu? Jag behöver verkligen få gjort det innan vintern kommer på allvar, så jag vill helst inte få nekande svar! Jag behöver ju inte måla förrän nästa säsong, det viktiga är att få lagat....
Fullvärdig medlem
Medlem: Jan 2009
Ålder: 18
Län: International User
Nej det är lugnt än så länge eftersom du bor i Skåne. Försök jobba efter att solen legat på ytorna några timmar och blanda husfixen med varmt vatten. Oftast är det mycket restvärme i husgrunder och trappor så det bör inte vara några problem oavsett vad lufttemperaturen är.
Nej det är lugnt än så länge eftersom du bor i Skåne. Försök jobba efter att solen legat på ytorna några timmar och blanda husfixen med varmt vatten. Oftast är det mycket restvärme i husgrunder och trappor så det bör inte vara några problem oavsett vad lufttemperaturen är.
Tack, precis vad jag ville höra! Och tack för tipset med varmt vatten.