Håller på och planerar för husbygge och funderar lite på vilken färg vi ska ha på huset. Gillar ljusa/vita färger, men är lite orolig att vi kommer att få problem med mögelprickar och att huset kommer att behöva tvättas flera gånger mellan varje målning. De nya färgerna innehåller ju inte lika mycket gift som de gjorde för några år sen. Någon som har erfarenhet av detta?
 
Mala enligt farg tillverkarens anvisningar. Och blanda lite bensaltensid i fargen = inget mogel.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.