Hej.

Jag undrar lite över panelen som sitter på mitt hus. Huset är ett timmerhus 150mm. På timret sitter det ASFA skivor. Direkt på ASFA skivorna sitter det panel. Panelen har alltså ingen luftspalt. Är detta rätt? Bör jag riva eller kan jag låta det vara? Panelen är målad med slamfärg.

Tacksam för svar
 
Vad jag förstår är det moderna täta färger som gjort luftspalten nödvändig. Låt panelen sitta och håll dig till slamfärg så är det nog inga problem.

Erik
 
Är panelen torr och frisk är det onödigt att riva, den dagen den har ruttnat kan du riva ned den.

Protte
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.