De har säkert brutit upp massvis med fasader genom åren och konstanterat att här bakom ser det fint ut, och utifrån detta tycker de att vi andra är nojiga. Vem som har rätt vet jag inte, men tycker nog att det sett lite mer proffesinellt om de sattit upp vindväv som skydd och inte låtit slagregnet få leka friskt med isoleringen.
Värmefläkt är ingen bra idé. Hyr en avfuktare istället.
Se till att avfuktaren är anpassad för låga temperaturer! Jag har ingen aning om proffsvarianten, men många avfuktare för hemmabruk slutar fungera om temperaturen går under 15 grader.
Nykomling
Medlem: Nov 2008
Län: Halland
...Eller så kan man göra vad jag gjorde: ta loss isoleringen när den nu är löstagbar, ställ in den i garaget med avfuktaren en vecka (parallellt med att jag preppade alla nya brädor med sågning, grundmålning osv så de var torra och fina när vädret blev bra igen). Att ha ett sjuttiotalshus byggt av nåt slags kit har sina fördelar ibland. :-)
Amatörölkännare, förenen eder! >>> Ölrecension.se ... Ja, "ö" med ett o och två prickar.
...Eller så kan man göra vad jag gjorde: ta loss isoleringen när den nu är löstagbar, ställ in den i garaget med avfuktaren en vecka (parallellt med att jag preppade alla nya brädor med sågning, grundmålning osv så de var torra och fina när vädret blev bra igen). Att ha ett sjuttiotalshus byggt av nåt slags kit har sina fördelar ibland. :-)
Ja. Det är nog det bästa man kan göra.
Jag är en HAN.
Dubbelkolla alla mina tips. Jag kan ha fel.