Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Fullvärdig medlem Medlem: Jun 2009
    Län: Stockholm

Putsa källarväggar

Hej,

Jag skulle vara tacksam om någon som putsat sina väggar själv berätta hur man gör och vad det kostar? Tänkte jämföra skillnaden i pris samt tidsåtgång blir mot att hustillverkaren gör det åt oss.

2.    länk #2
    Senior medlem Medlem: Apr 2005

Inne och/eller ute?

Jag har putsat inne en vågg i vinter och använt Serpo 135 som jag blivit tipsad om i detta Forum. Funkade nästan som spackel, bra vidhäftning, lätt att jobba ut och nästan lite roligt. För en nybörjare som jag tog den väggstumpen som jag putsade, ca 6 m2 ungefär 4 timmar. Om jag skulle ha gjort en hel källare så har jag säkert fått upp hastigheten.

3.    länk #3
    Fullvärdig medlem Medlem: Jun 2009
    Län: Stockholm

Det skall putsas utvändigt kan jag tillägga.
    Kul att du tyckte det var kul.

4.    länk #4
    Nykomling Medlem: Mar 2010
    Län: stockholm

1 st 25kg säck bruk räcker till ca 1kvm beroende på hur sneda väggar det är kostnad mellan 45-100:- /25kg

murarfirma tar ca 300:-/kvm ex moms / utan material

men det skiljer säkert stort på endel firmor!

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42