Du ska bara koppla den bruna genom brytaren.
Den blåa kopplar du vid sidan om, likadant som med jorden.
Den här brytaren är nog inte avsedd för att användas med 3 ledare - fas nolla och jord, utan endast med fas och nolla. Då används sockerbiten till nollan.
Inte för att det påverkar funktionen direkt men jag tycker det är väl mycket skador på exempelvis skyddsjorden från skalningen. Dessutom sticker en hel del kardeler ut vid skarven av skyddsjord.
Ta inte illa upp men här är vi erkänt petiga och griniga.
En ytterligare petig detalj är att sådana där fotströmbrytare inte brukar vara specificerade för 16A såsom grenuttaget med sladd och stickpropp.
Jag har en precis likadan grensladd bredvid mig just nu och den är märkt 16/250. De runda fotströmbrytare som säljs på nätet hos Conrad, Elfa m.fl. beskrivs som godkända för 6A resistiv last eller 2A induktiv dito.
Ja, strömbrytaren i sig är väl varken jordad eller ojordad, däremot är ju grendosan jordad. Du har nog kontakt mellan "fas" och "nolla" i brytaren, för den är väl inte tvåpolig? Hur ser det ut i den svarta brytaren?
Det snyggaste hade nog varit att inte klippa kabeln, utan att skala på "mitten" och låta jorden (och "nollan" om brytaren inte är tvåpolig) gå oskarvade genom dosan. Jag skriver "fas" och "nolla" eftersom man inte vet vad som är vad i detta fallet.
Men som de andra säger så är nog inte brytaren avsedd för så stora strömmar som grendosan heller. Vad har du tänkt koppla in i grendosan?