Ska installera LED-spottar. Jag vet vilka LED, driver, dimmer jag ska ha och dom lirar ihop. Vill bara säkerhetskolla av att jag fattat inkopplingsordningen rätt. Angående drivern står det "driver som medgör dimning sker då med vanlig transistordimmer med bakkantsstyrning (GLE) på primärsidan 230V". Betyder det att jag kopplar matande 230 V ström till dimmer, vidare från dimmer till driver, vidare från driver till LED?

Helst inte svar av den vanliga typen "fattar du inte det så ring en elektriker"....
 
ullberg
Japp, du har fattat det rätt, står det att man ska dimra på primärsidan avser man "innan" drivern, och således blir det bara lamporna "efter" drivern.

/U
 
Tack Ullberg!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.