Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Jan 2012
    Län: halland

spotlight- tätskikts frågan , HJÄLP!!!

Jag håller på att renovera mitt badrum i 1- plans villlan med kallvind. Ska sätta spotlights halogen " elektriker gör jobbet"med skyddlåder på vinden. På vinden har jag ca 40cm isolering, väv och tätskiktsplast, Nu till frågan hur får jag det tätt så det inte kommer någon kondens upp på vinden , räcker det bara att tejpa runt låderna? Bör man lägga ett extra tätskiktsplast över allt skyddlådor o allt? isf , hur gör man det? kanske ska man lägga extra isolering över? Snälla hjälp mig , har sökt svar ,men det verkar inte finnas nån som vet. tack på förhand / Björn

2.    länk #2
    Fullvärdig medlem Medlem: Oct 2008
    Län: uppsala

Jag har en tätningsbeskrivning från vår hustillverkar och i denna omnämns en för ändamålet avsedd tätningsmanschett som skall klistras runt pottan. Dvs pottan tar över funktionen som tätning ovan spotten.

3.    länk #3
    Nykomling Medlem: Mar 2011
    Län: Västra Götaland
    Inloggad
    Kör Led spottar, finns pottor som inte bygger mer än 45 mm ifrån gipsen. Då slipper du göra hål i tätskiktet, du får heller ingen köldbrygga vilket du kan få om du pressar upp vanliga pottor utan att göra hål i plasten! Lycka till!

4.    länk #4
    Nykomling Medlem: Jan 2012
    Län: halland

är led dyrare än halogen? isf hur mycket?

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01