Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Senior medlem Medlem: Jan 2007
    Inloggad

Bra ledarmaturer till relax/badrum?

Någon som har tips på bra led-lampor som lyser varmvitt och går att dimma?Har funderat på att sätta det i min blivande relax/badrum. Det verkar skilja SÅ i ljus
    på olika armaturer så gärna någon som har erfarenhet?...hur många bör man sätta?
    //
    M

2.    länk #2
    Inloggad
    har letat och letat....finns så mkt att välja på. Jag vill ha en spot i taket i duschen så den måste väl vara IP44?..eller mer? Sen borde det väl räcka med IP20 i resten av badrummet?...
    //
    M

3.    länk #3
    Inloggad
    kanske rent av någon som har importerat?
    /
    M

4.    länk #4
    Rrrrrs avatar
    Gudfader Medlem: May 2008
    Län: Västerbotten
    Inloggad
    Hur stort är rummet? Hur mycket ska taket reglas ner? Någon övrig belysning?
    EL-intresserad datanörd

5.    länk #5
    Inloggad
    man kan säga att det är två rum. ~10kvm vardera. Det ena kommer bli bastu/relax och det andra badrum. Jag kommer nog sänka taket max ~ 5-7cm....Sen måste jag ju ha en IP klassad spot i själva dusch-taket.
    Har du några bra förslag?
    //
    M

6.    länk #6
    Junior medlem Medlem: Sep 2009
    Län: Älvsborgs län

/
    M
    Jag håller på att importera massa tester för mitt husbygge som jag, om de visar sig vara något att ha funderar på att ta in i parti och sälja via mitt företag.

Det handlar om div. typer av led-downlights, flood-lights, trapp-leds, mur-leds, trädgårdsgång-leds m.m.

Garantin de erbjuder är 3 år och i bästa fall så kanske jag kan sälja t.ex. led-downlights för 230v på 3 W, 320 lumen, 45/60 graders spridning, dimbara, vita eller rostfria för ca 300 kr inkl moms.

Jag vet inte vad de ligger på i butiken riktigt, dock. Men eftersom tekniken är ny passar leverantörer i sverige och övriga europa på att ta ordentliga påslag som för länge sedan försvunnit på t.ex. datormarknaden där priserna i Kina inte skiljer sig mkt från de i Europa.

Detta är bara min misstanke, dock

Men när jag har testat dem ordentligt och byggt mitt hus kommer det vara sent 2012 först

7.    länk #7
    Fullvärdig medlem Medlem: Feb 2009
    Län: västernorrland

/
    M
    Nu har jag inte importerar led. Men jag när jag beställer så gör jag det genom denna sida.
    www.alibaba.com. Snabba leveranstider typ 5 dagar.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01