Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Fullvärdig medlem Medlem: Nov 2005
    Ålder: 40
    Län: Stockholm

Billig LED-belysning till takbox?

Jag undrar om det finns någon billighetsvariant på den här Packline-belysningen som kostar 600 spänn: http://www.takbox.se/butik/tillbehor...belysning.html

Är inte säker på vad för någon LED som skulle passa. Saker kan ju röra sig i boxen så rörelsesensor är kanske inte klockrent och ej heller någon slags skymningsrelä. Idéer på någon relativt billig batterimojäng som skulle kunna funka automatiskt i en Packline 80. Den används så sällan så det är bara en nice-to-have-sak och inget måste.

PS. Hittar inte

2.    länk #2
    gadu^s avatar
    Forumgud Medlem: Aug 2005
    Län: Västra Götaland
    Inloggad
    Kanske en sån LED-puck som finns att köpa i 3-pack?
    Mvh//Janne

3.    länk #3
    Fullvärdig medlem Medlem: Oct 2008
    Län: skåne

Finns LED list på biltema, drivs på 12V, kostar under 100kr för 1 meter. Annars kan jag rekommendera en billig pannlampa ;-)

4.    länk #4
    Senior medlem Medlem: Aug 2009

Osram säljer liknande ledstavar. den får du manuellt sätta på och stänga av. Batteridriven. kostar runt 150kr.

5.    länk #5
    kysans avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Sep 2010
    Län: Kronoberg

Jag har en sådan här ovanför anslagstavla hemma där jag inte ville dra el. Otroligt bra för 79 spänn...

http://www.clasohlson.se/Product/Pro...x?id=168438595

6.    länk #6
    Fullvärdig medlem Medlem: Nov 2005
    Ålder: 40

Tackar för tipsen, om det blir en så får det nog bli en med manuell start eller så får jag helt enkelt ta min Petzl (pannlampa) från handskfacket. Fick bara för mig att det skulle vara snajdigt med en som går igång av sig själv.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen