Nykomling
Medlem: Jul 2011
Län: Stockholm
den listan kommer garanterat att utökas vartefter man prövar fler och fler, och jag tycker det är en kanonidé då man äntligen kanske få folk att se att bara för det står printat Osram, philips eller Lumiance på kartongen så behöver det inte vara bra eller änns godkända grejer. Samt så får man bort störningarna.
Men det väcker en annan fråga i min skalle.... det känns konstigt att det är så kul att "hoppa på" LEDljuskällorna, men lågenerskitlampor passerar obehindrat med alla gifter och skit, samt den enorma fasförskjutning dom generar?.... Yepp, byråkratins dubbelmoral has striked again!
Gudfader
Medlem: May 2008
Län: Västerbotten
Det är nog betydligt mindre sannolikt att ljuskällor från de stora välkända tillverkarna blir stoppade pga störningar. De har garanterat utrustning själva för att testa detta innan de släpper ut produkterna till allmänheten.
Det är nog betydligt mindre sannolikt att ljuskällor från de stora välkända tillverkarna blir stoppade pga störningar. De har garanterat utrustning själva för att testa detta innan de släpper ut produkterna till allmänheten.
jag tror inte det har med hur stora bolagen är som testar dom, utan snarare hur pass seriös man är vid tillverkning, men jag förstår vad du menar!
Designlight är ingen liten skutt, om än kanske rätt okänd för gemene man.
Men alla har säkert några svarta får i hagen =)
Moderator
Medlem: Feb 2005
Län: Stockholm
Nu vet jag inte om jag lyckas läsa det länkade inlägget fel, men jag ser inte något av de stora märkena i listan med förs. förbu. Däremot Design light.
Senior medlem
Medlem: Jun 2009
Län: Gävleborg
Jag måste upprepa hempularens fråga. Genom länken i första inlägget framgår inte att de större tillverkarna fått försäljningsförbud på någon LED-lampa.
Vilken är den logiska kopplingen mellan trådstartarens länk och att man "äntligen kanske få folk att se att bara för det står printat Osram, philips eller Lumiance på kartongen så behöver det inte vara bra eller änns godkända grejer".
Köpte två 1,8W E14 av IKEAs modell Ledare 30/11. efter 14 dagar slocknade den ena, innan jul den andra.
Är jag ensam eller finns det flera som haft mycket kort tid på sina IKEA LED?
Om man köper dyra Osram, Philips edyl går man tillbaka och byter. Orkar man det för 2x39:- (tror jag det var)
K