Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Fullvärdig medlem Medlem: Nov 2003
    Län: Skåne
    Inloggad

LED i bef G4 Möbelspot

Jag har googlat en hel del men inte funnit något klockrent svar.

I mitt vardagsrumstak har jag 8 st 10w möbelspots med G4 Halogenlampor.
    Kan någon ge en specifik hänvisning till en fungerande LED-lampa som ger varmvitt ljus upp till maximalt 2700K, som ger motsvarande ljusstyrka och som verkligen får plats i reflektorn.

Jag förmodar att många varit på jakt efter precis samma sak. Har ni lyckats?

Mvh

David

2.    länk #2
    Nykomling Medlem: Jul 2011
    Län: Stockholm

jag driver själv importfirma av led, och har åtskilliga prover på dessa G4'or 1w, 1,55w osv osv.... jag har av ca 10st olika ljuskällor inte hittat en ännu som håller samma ljusutbyte. Dock är 1w's CREE nära, men inte riktigt ändå upp i topp.
    Temperaturen tycker jag är mycket bättre på LED-en då jag föredrar lite vitare ljus istället för gult, men du kommer förmodligen aldrig hitta en LED som håller samma temp som en liten G4 som får plats i den lilla kupan...sorry to piss on your ice cream!

3.    länk #3
    Fullvärdig medlem Medlem: Apr 2004

Någon som testat dessa?

http://www.ledshopen.se/led-g4-12-sm...mbar-12v-2.php

160 lumen, kan man luras med det?
    Hur många lumen ger en standard G4 10W resp 20W?

4.    länk #4
    Senior medlem Medlem: Sep 2008
    Län: Västernorrland

http://www.ledshopen.se/led-g4-12-sm...mbar-12v-2.php

160 lumen, kan man luras med det?
    Hur många lumen ger en standard G4 10W resp 20W?
    Ryms denna verkligen i "normala möbelspottar". Funkar det normalt att bara byta till dessa? Tänker på att man kanske/troligen underskrider trafons minimibelastning och kan få problem. Pratar om "normala" installationer med elektronisk trafo och för denna anpassad dimmer.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen