Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    wanmans avatar
    Nykomling Medlem: Dec 2005
    Län: Västra Götaland

Wallsquare open LED, drivdon, konverter eller trafo

Hjälp!

Jag måste beställa mina LED-lampor till trappen, 3 st Wallsquare open LED blir det.

Nu undrar jag om jag kan köpa en LED-trafo som jag sätter i en av el-dosorna eller måste jag köpa drivdon till alla tre eller en konverter? Vad köpa? Jag har inget behov av dimmer funktion...

Om jag köper en LED-transformator (för dosa) på Kjell behöver jag då något mer eller är det bara att ansluta trappbelysningen till dessa?

Tack för tips!
    Senast redigerad av wanman 2011-12-19 20:24

2.    länk #2
    snaggletooths avatar
    Forumgud Medlem: Apr 2008
    Län: Jönköping
    Inloggad
    Den armaturen ska drivas med konstantström 350mA, vilket innebär att man seriekopplar armaturerna med varandra till convertern.

http://www.upplyst.se/index.php?cPath=50

http://www.hidealite.se/svenska/led/...v-1-9-led.html

Trafon du länkade till är för 12V-Led

3.    länk #3
    wanmans avatar
    Nykomling Medlem: Dec 2005
    Län: Västra Götaland

tack för "upplysningen"

Beställning på gång nu av en konverter så att elektrikern har grejerna på plats när han kommer...

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen