2 453 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Hide-a-lite
Håller på att renovera hela mitt hus och jag kommer troligen att montera en del spotlights i kök och hall, eventuellt även andra ställen.
Googlade runt och hittade vad jag tyckte ett ganska prisvärt förslag på elgrossiten.se,
Hide-a-Lite, finns det någon som erfarenhet av det märket eller har förslag på andra billiga varianter?
Googlade runt och hittade vad jag tyckte ett ganska prisvärt förslag på elgrossiten.se,
Hide-a-Lite, finns det någon som erfarenhet av det märket eller har förslag på andra billiga varianter?
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Hide-a-lite är en av proffsmärkena och är antagligen ledande i Sverige inom denna typen av belysning.
//Patrik
//Patrik
Ledande.. hmm nja, kanske inom konsumentsektorn, med ledande skulle jag nog inte påstå att de är. Hide A Lite är ett rätt så liten/medel spelare på marknaden. En snabb titt på deras LED-sortiment så är det inte så långt framme.
Det Hide A Lite är, är att de är prisvärda för vanliga dödliga och håller en kvalité långt över Jula mfl
Det Hide A Lite är, är att de är prisvärda för vanliga dödliga och håller en kvalité långt över Jula mfl
Jag letar just nu också efter lämpliga LED-spottar. Räknar med att behöva ett trettiotal och har just insett att ... det kostar flis! 
Hittade detta ställe:
http://lysdiod.com/
De säljer ju kinaprodukter - troligtvis vad man kan finna på Alibaba.com. Är det någon som provat dessa? Det har ett system med dimmer som jag tyckte verkade trevligt.
När det gäller hide-a-light så blev jag rekommenderad dessa av en god vän som driver elfirma. Han hade tydligen bara goda erfarenheter, bra garantiåtagande osv.
Hittade detta ställe:
http://lysdiod.com/
De säljer ju kinaprodukter - troligtvis vad man kan finna på Alibaba.com. Är det någon som provat dessa? Det har ett system med dimmer som jag tyckte verkade trevligt.
När det gäller hide-a-light så blev jag rekommenderad dessa av en god vän som driver elfirma. Han hade tydligen bara goda erfarenheter, bra garantiåtagande osv.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Ja, ledande om vi säger för elektriker då knske.. De allra flesta elektriker kör nog med Hide-a-lite, skulle jag tro.
//Patrik
//Patrik
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Hide-a-lite och Maxel, är nog vanligast.
Sedan finns det givetvis hur många som helst andra, men...
//Patrik
Sedan finns det givetvis hur många som helst andra, men...
//Patrik
Kul att se denna tråd få lite luft igen. Det slutade i mitt fall med Hide-a-lite. Köpte kinaspottar först men de lös för dåligt så de hamnade i nya badrummet. Tyvärr satte jag köksspottarna lite glest, skulle haft dubbla rader mellan köksbänkarna men i övrigt är jag nöjd med Hide-a-lite.
När det gäller vad som är proffsmärken (vad nu det innebär) så får man väl ändå anse att Hide-a-lite är åtminstone välkänt. Jag har två nära bekanta som driver elfirma i Stockholm respektive Malmö - båda rekommenderade Hide-a-lite.
När det gäller vad som är proffsmärken (vad nu det innebär) så får man väl ändå anse att Hide-a-lite är åtminstone välkänt. Jag har två nära bekanta som driver elfirma i Stockholm respektive Malmö - båda rekommenderade Hide-a-lite.
Klicka här för att svara