Fullvärdig medlem
Medlem: Sep 2008
Län: Stockholm
Nej, var jag menade var att om man som jag använder LED-strip blir det ganska mycket mer än 1W per fönster, minns inte exakt effekten / m på min strip men jag skulle gissa att det snarare är 5-6 W per fönster, och den effekten utan dimmer ger lite väl mycket ljus.
/U
EDIT: och som svar på frågan om att det sticker i ögonen så har jag inte alls det problemet, som jag skrev i inlägget har jag listen infräst i smygen så man måste vara i princip rakt under för att överhuvud taget kunna se listen/strip:en. Ur det perspektivet är den lösningen också lite bättre än spottar i fönstren (enligt min åsikt)
Själv kör jag LED-list infräst i smygen, blir ett jämnare ljus än att ha en spot, vilket var något jag efterstävade (men smaken är ju som baken).
Däremot blir det lite väl mycket ljus med alla dessa dioder så dimmer är nog nödvändigt (jag kör mina på mellan 10 & 20 % effekt för det mesta, skulle jag dra dem till 100 % skulle nog grannarna tro att det brinner i kåken)
/U
Intressant. Du har inga bilder du kan visa?
Jag vill ha ett väldigt svagt och gärna jämnt ljus. Gillar inte utseendet med en stark LED lampa. Kommer ha något med dimmer så det går att få exakt rätt ljus.
Nykomling
Medlem: Jun 2008
Län: Stockholms län
Kolla gärna även in en lösning med fiberoptik, gjorde en besiktning av en kunds fastighet som hade väldigt höga krav på utförande, han hade placerat ljuskällorna uppe på vinden och dragit ner fibertrådarna och avslutat med linser i fönstret, inget bekymmer med dosor för trafos, farlig värmeavgivning eller "pottor" (som även kan ge kallras), har ingen aning om pris men riktigt snyggt blev det.
Intressant. Du har inga bilder du kan visa?
Jag vill ha ett väldigt svagt och gärna jämnt ljus. Gillar inte utseendet med en stark LED lampa. Kommer ha något med dimmer så det går att få exakt rätt ljus.
Jo, det kan jag nog ordna, trots att det är ett halvår sedan jag skrev det där inlägget är smygarna fortfarande inte målade (vissa är grundade, andra inte, fodren är nog inte inspacklade heller...) så det får du väl ha överseende med . Jag satsar på att fixa det i påskhelgen.
Tycker ni det är snyggt med ett vitt doslock mitt över varje fönster,
som inte döljs av tex en gardinkappa?
Doslock målar man i samma färg som väggen eller tapetserar över.
När man tapetserar så tar man ett rakblad och följer konturen på doslocket och trycker därefter till tapeten på doslocket.