Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
...
  1.    länk #61
    Junior medlem Medlem: Dec 2011
    Län: Sörmland

För ett par år sen bytte jag några halogen till Led, ingen var bra!

Idag köpte jag en på ClasO:
    V-Light LED 4W=35w 170 lm warmwhite dimmable
    Ra80 3000K gu10 30graders
    BÄSTA jag sett! Mer ljus än mina halo 35w. Jämnare spridning både i kanter och i mitten.
    Färgen är inte riktigt lika varm/gul som halo men nästan - men det blir i min smak snyggare med lite lite vitare i modernt hem.
    Så jag rekommenderar denna "varmt"
    Har dock ej testat dimmring.

2.    länk #62
    saturnuss avatar
    Forumgud Medlem: Sep 2005
    Län: M

"2700-3500 K" Hur skall de ha det? Varmvitt eller kallvitt eller är det lite slumpvist?
    haha, jo det kan kanske bli lite som haver, till det priset........men visst gäller det att se upp. Vi får väl hoppas att LED teknologin endast är i sin linda, att det senare blir en uppstramning vad gäller färg och kvalitet.
    mina barn skall minsann få arbeta, det fick mina föräldrar göra. http://groups.msn.com/Z28-Jensen

3.    länk #63
    saturnuss avatar

Googlade och hittade den här sidan... lite intressant faktiskt.
    Och den här för lampor.

Finns säkert bättre sidor som kanske hänvisar till nån standard eller så...
    OK, då är det 2000 man skall leta efter till sovrummet, om kärleken skall bestå.....
    mina barn skall minsann få arbeta, det fick mina föräldrar göra. http://groups.msn.com/Z28-Jensen

4.    länk #64
    JOW
    Senior medlem Medlem: Sep 2008
    Län: Uppsala

Nä, 1850k...

5.    länk #65
    Johan Gunverths avatar
    Gudfader Medlem: Feb 2005
    Län: Göteborg, Björlanda

Nä, 1850k...
    How low can you go?

6.    länk #66
    saturnuss avatar

How low can you go?

it depends on the age.............

7.    länk #67
    Fullvärdig medlem Medlem: Oct 2010
    Län: Stockholm

Philips. Rent, snyggt och 2700K på riktigt. Gäller MASTERLed i alla fall.
    Vet du om man kan se dessa i butik någonstans i Stockholm?

8.    länk #68
    Johan Gunverths avatar

Vet du om man kan se dessa i butik någonstans i Stockholm?
    Ingen aning. Har knappt hittat dem i Göteborg. Brukar åka till grossisten och hämta. Bäst är väl att ringa Philips kundtjänst och fråga vem som har dem utställda. Det borde även ha de själva på sitt HK.

9.    länk #69
    Fullvärdig medlem Medlem: Oct 2010
    Län: Stockholm

Ingen aning. Har knappt hittat dem i Göteborg. Brukar åka till grossisten och hämta. Bäst är väl att ringa Philips kundtjänst och fråga vem som har dem utställda. Det borde även ha de själva på sitt HK.
    Tack, men jag har redan ringt. De hänvisade till sina återförsäljare som finns på webbplatsen men kunde inte speca vilka som hade LED på lager. Ganska menlöst att åka runt i så fall.

10.    länk #70
    Johan Gunverths avatar

Tack, men jag har redan ringt. De hänvisade till sina återförsäljare som finns på webbplatsen men kunde inte speca vilka som hade LED på lager. Ganska menlöst att åka runt i så fall.
    Det var ju lite dålig kundservice. Alternativ vill de inte/har inte tid att prata konsumenter.som jag förstår det är inte MASTER-sortimentet för detaljhandeln. Det skall säljas genom installatörer. Åker jag till Hornbach heter allt "MyXxxxxx...". På Selga finns bara MASTERxxxx i hyllorna.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01