1 699 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
ett barockt badrum!?
Hej alla! Jag är alldeles ny här....o tror jag hamnat helt rätt!
Här kanske jag kan få tips som jag inte fått på andra communities.
Till min undran:
Jag söker inspiration på toaletter/gästtoaletter i "barock/budoir" stil. Alltså röda sammetstapeter, kristallkrona, guldspeglar mm. Vår lilla toa är 3 kvm o ska bli helt spejsad.
Tapet har jag hittat:
http://www.usawallpaper.com/rogocawa.html (den första som poppar upp)
Låt inspirationen flöda, jag är öppen för förslag!!
//Johanna
Här kanske jag kan få tips som jag inte fått på andra communities.
Till min undran:
Jag söker inspiration på toaletter/gästtoaletter i "barock/budoir" stil. Alltså röda sammetstapeter, kristallkrona, guldspeglar mm. Vår lilla toa är 3 kvm o ska bli helt spejsad.
Tapet har jag hittat:
http://www.usawallpaper.com/rogocawa.html (den första som poppar upp)
Låt inspirationen flöda, jag är öppen för förslag!!
//Johanna
kanske Victorian Bathrooms kan ha något - de hade ett antal bra epokserier för några år sedan. Annars skulle jag vad kranar och allt i metall gäller välja något av det Horus France har - de gör både koppar- och bronsfinish (guldutförandet är dock mkt mkt blankt). Det är keramiska packningar mm. nacka byggnadsvård brukar ha badkar med tassar (nya eller renoverade) och ibland handfat som kunde passa. firman Sanitan gör sanitetsporslin som kunde passa, deras handfat är mycket fina.
Jag tror det är bättre att tänka litet löst stilmässigt boudoir än barock - det blir svårt attfinna några gemensamma nämnare mellan barocka (o)renlighetsideal och idén om ett badrum. Lycka till!
Jag tror det är bättre att tänka litet löst stilmässigt boudoir än barock - det blir svårt attfinna några gemensamma nämnare mellan barocka (o)renlighetsideal och idén om ett badrum. Lycka till!
Produkter som diskuteras: "byggnadsvård"
Byggnadsvård för lägenheter
Renovera din lägenhet tidstypiskt
478 kr inkl moms
Läs mer
Underbar tapet!!! Den skulle jag oxå vilja ha. På vår lilla toa på 1,5 m2 har vi kristallkrona. Jag skulle vilja köra hela vägen precis som du tänkt men vi snabb renoverade bara för att ha en fräsch toa i huset när vi flyttade in. Målade väggarna blå och så gjorde jag en schablonbård runt väggarna i guld. Tvålkopp i antikguld. Kandelaber och foto i sirliga guldramar på en hylla över toalettstolen och så kristallkronan. Det blev bra men jag vill helst ha vinrött oxå och vi ska sätta in ett nytt handfat så jag funderar faktiskt på att passa på att fixa till ordentligt när jag ändå är igång.
Ska bli kul att se hur din toalett blir. Är det bara toa och handfat eller badkar/dusch oxå?
Ska bli kul att se hur din toalett blir. Är det bara toa och handfat eller badkar/dusch oxå?
Hej!
Tack för alla tips, Hermes. Fick lite inspiration där men huj, va dyrt....
Sophei; det är en liten toa utan dusch....finns knappt plats för wc o handfat
. Kristallkronan får bli en sån där liten halvrund, ingen riktig, tyvärr. Takhöjden är inte riktigt lika hög därinne som i resten av huset.
Kul med respons, ös på bara.....
Tack för alla tips, Hermes. Fick lite inspiration där men huj, va dyrt....
Sophei; det är en liten toa utan dusch....finns knappt plats för wc o handfat
Kul med respons, ös på bara.....
Klicka här för att svara