Lägg upp lite bilder här sen Jäntan på ditt badrum.... Vart tog din "Lilla " tråd vägen du hade om att din man och muraren gick hand i hand?
Censur eller?
Fullvärdig medlem
Medlem: apr 2007
v götaland 116 inlägg
På www.badrumsinspiration.se finns en hel del badrumsbilder på spejsiga, udda, snygga och exklusiva badrum som säkert kan fungera som inspiration för någon..
(Det är ju ingen tråd på detta forum så jag vet inte om det får publiceras här, i sådana fall, hoppas jag att modsen förlåter mig och plockar bort.)
Badrummet i min lägenhet är helplastat men ändå riktigt snyggt. Golvet är svart, och väggarna är svarta med struktur till halvhöjd utom en vägg som är svart till helhöjd. De halvhöjdssvarta väggarna är gräddvita ovanför. En metalllist ligger över skarvningen, som ligger precis under spegelskåpet. Inredning i ljus björk.
Vi har precis tagit vårt nya badrum i bruk. Vi ska göra en renoveringstråd med lite berättelse runt när vi är 100% klara med krokar monterade och handdukar i enhetlig brytfärg och lite praktiska detaljer i enhetlig serie. Avslutar med en bild från före renoveringen också, även att det är bilder på badrum som tråden avser.
På Badlagret på Freeport/Kungsbacka köpte vi Hafa Igloo duschhörna, Westerbergs möbel Bahia och vägghängd toalett. Badkaret kommer från Importlaget och handdukstorken från Dryson. Spotarna har vi köpt från Upplyst.se.
Vi har gjort allt grovjobb själva och bara haft hantverkare till det som är deras specialitet, men det har för all del inte varit så lite det heller. De som är ute efter de här tjänsterna i Göteborgs omnejd kan vi tacksamt och varmt rekommendera:
Plattsättarjobbet har Glenns Kakel i Mölndal utfört. Hur Glenn har fått de krokiga och vinda ytterväggarna i lod och våg är obegripligt. Fallen är ca en centimeter per meter mot brunnarna överallt i rummet, inga plötsliga "branter" nånstans. Snyggt och prydligt!
Vatten och avlopp har Peters Rör och VVS i Kungsbacka/Älvsåker gjort.
Elektricitet har Elknuten i Kungsbacka utfört.
Betongplattan gjöts av Kungsbacka Betongtjänst.
Den gamla tvättstuga med bastu som det här var innan var i bedrövligt skick. Fönstret är på samma plats fortfarande för dig som vill lokalisera dig lite i rummet.
Källartrappan fyllde vi igen efter att ha brutit upp betonggolvet och grävt ur för isolering. Så 3dm frigolit ligger under hela badrummet, vattenburen golvvärme ingjuten i nya betongplattan och i det här hörnet på bilden är numera duschhörnan. Blandaren sitter strax ovanför dörrkarmen.
Stilrent Wrang. Väldigt snyggt badrumsskåp med nedsänkningen. Vilket märke är det på skåpet? Ser ut som att du satt extra spottar i taket för belysning, fungerar det bra?
Stilrent Wrang. Väldigt snyggt badrumsskåp med nedsänkningen. Vilket märke är det på skåpet? Ser ut som att du satt extra spottar i taket för belysning, fungerar det bra?
Tack så mycket!
Skåpet har jag byggt själv med 8 och 10mm SKUM- PVC plattor.
Det sitter 5st spottar i taket 2 ovan badkaret och 3st på andra raden. Allt styrs med en dimmbar dubbel trapp så man kan styra dom separat.
Jätte nöjd med hela bygget.
Målat väggarna, sänkt taket för spotlights ink. en takmonterad rörelsedetektor, också lagt klinkers.
Var jobbigt med lilla luckan i övre vänstra hörnet. Bygga igen, slita borta matta, kakla. Också en ny toalett.
Billigt, tror det var verktygen som drog iväg, jobbigt & borra skära i klinker när det inte är raka snitt. : )