Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    GreenTurtles avatar
    Senior medlem Medlem: Jan 2005
    Län: Jönköping

Weber Spirit E-210

Någon som har erfarenheter/synpunkter på gasolgrillen Weber Spirit E-210? Positiva, negativa?
    http://www.weber.eu/smartsite.dws?id=15796

2.    länk #2
    Nykomling Medlem: Oct 2004

Grymmt bra kvalite på Weber men jag skulle rekommendera dig att satsa på en Spirit E-310 istället.
    Den har tre brännare och större grillyta, högre effekt och bättre möjlighet till indirekt grillning.

3.    länk #3
    GreenTurtles avatar
    Senior medlem Medlem: Jan 2005
    Län: Jönköping

Förstår men till saken hör att jag fått ett riktigt bra erbjudande om att köpa just en Spirit E-210.

En Weber är ju alltid en Weber

4.    länk #4

Tänk bara på att du köper den grill som du verkligen behöver, du kommer att ha den i 15år

5.    länk #5
    Nykomling Medlem: Mar 2009
    Län: Skåne

Behöver ert kunnande snabbt.
    Har 2 grillar att välja mellan.

Weber E-210
    +Rostfria brännare
    +Emaljerade ytor

och

Landmann Flatbed 12295 Länk
    +3 brännare
    +Inte lika plastig på hyllorna som Webern

Hjälp mig välja tack.

6.    länk #6

Landmann Flatbed 12295
    -Plåt i grillskålen (där det blir som varmast)
    -Kommer vara rasslig och vinglig efter 5år
    -Lackade arbetsytor lir fort repiga

Weber E-210
    +Gjuten aluminium i grillskålen
    +Grym kvalité

Välj en weber så har de en grill som ger mycket bra resultat och håller länge

7.    länk #7
    Nykomling Medlem: Mar 2009
    Län: Skåne

Weber it is.
    Tack för det !

8.    länk #8
    Nykomling Medlem: Apr 2010
    Län: skåne

Grill 2010, varning för K-Rauta priser

Dags att skaka liv i grilltrådarna inför grillsäsong 2010! Har känt och klämt på gasolgrillar från Weber, Grand Hall och Napoelon nu i veckor.

Jag har bestämt mig för Weber Spirit E310 som känns helt klart bäst i kvalitén. Motsvarande Spirit serien hos Grand Hall, grandchef, hade mycket tunnare gods (dock gjutgärnsgaller och en extra bränanre till samma pris).

Vill bara höja en varning för K-Rauta som stoltserar med en 20% rabatt kampanj på gillar för tillfället (rabatten är efter dom har höjt priserna med 25% så priset blir samma som hos andra ÅF ordinarie pris i slutändan).
    Själv är bäste dräng.

9.    länk #9
    Nykomling Medlem: Jun 2009
    Län: SKÅNE

FLASKHÅLLARE!!!
    Har nu inhandlat en E310 men har inte hittat något bra sätt att montera flaskan på, köpte webers egna hållare (för 429kr) men det funka inte speciellt bra med en stor 10 kg flaska så den lämnades tillbaka samma dag. Funderar på om man kan bygga något själv typ rull skiva som man använder till stora blomsterkrukor. Tips ... någon??

10.    länk #10

Hej Nisse, Flaskhållare byggde jag en själv av en lämplig stålskena (K-Rauta) jag böjde till lite och hängde på grillen. Flaskan står på den med ett spännband runt. För att snygga till det köpte jag Webers flaskskydd. Nackdelen med flskskyddet är dock att man inte ser hur mycket gasol som är kvar....
    Själv är bäste dräng.

11.    länk #11

Du har ingen liten bild att visa ?? Låter klart intresant. Är det en stor eller liten flaska du kör med?

12.    länk #12

Tjena nisse!

Sorry att jag inte svarat. Har det löst sig eller är du fortfarande intresserad av en bild? // Jonas
    Själv är bäste dräng.

13.    länk #13

Fixa det med en vinkel profil i alu (rostar inte) som jag skuva fast längst ner på benen som flaskans fot hänger på och sen ett spännband på ovandelen. Kostnad 0kr. Funkar skitfint. Tack för tipset

14.    länk #14
    Fullvärdig medlem Medlem: Aug 2010
    Län: Stockholm

Själv så var jag och gjorde ett sensommar/ höstfynd på en sån här.
    http://www.webergrill.se/Genesis®-EP...emium-253.aspx
    (Egentligen så ville jag ha en Summit, men den var liiite för dyr tyckte jag..

15.    länk #15
    Fullvärdig medlem Medlem: Aug 2010
    Län: Stockholm

Sådär ja.. Då var grillarsenalen ytterligare uppdaterad. Fyndade en One Touch brikettgrill samt lite tillbehör hos den lokala järnhandlaren nyss. Nu är vagnsparken uppdaterad helt och hållet.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01
K_arlstrom
19 maj 03:09