Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
...
  1.    länk #106
    Forumgud Medlem: Apr 2008
    Län: västra götalands

ja men inte i trallskruven vad jag vet...
    därför så använd A4 klassningen!!!
    mvh estwing

2.    länk #107
    Forumgud Medlem: Jan 2006
    Ålder: 37
    Län: Legoland

Köper man ett känt märke bör man ha sitt på det torra.

3.    länk #108
    Forumgud Medlem: Apr 2008
    Län: västra götalands

handlar ej oim det..
    risken e väldigt stor att om nåt/nåra år så kan du få bruna ringar runt skruven!
    därför att skruven rostar då den EJ e helt rostfri..
    varför lägger ni inte lite lite mer pengar på dessa A4 skruv?
    summa sumarum på hela era fina altaner så e dessa små slantar en droppe i havet då ni aldrig mera skall behöva bygga en ny altan igen!
    mitt råd till er alla iaf!

mvh
    snickar estwing
    mvh estwing

4.    länk #109
    Fullvärdig medlem Medlem: Sep 2006

Har också idel dåliga erfarenheter av Byggmax trallskruv. Mjuk så man riskerar dra sönder spåret, därför får man lägga lite tyngd för att förhindra men då viker sig skruven titt som tätt istället.
    Kör Grabber nu och dom verkar betydligt bättre att jobba med.
    Skiljer lite pengar mellan de två men som Estwing skriver så är det den lilla kostnaden sett på hela trädäcket.

5.    länk #110
    Senior medlem Medlem: Aug 2009
    Län: Stockholm

Bäst i test var Torpedo Max, en skruv från Essve. Bäst böjmotstånd och skjuvmotstånd.

6.    länk #111
    Nykomling Medlem: Nov 2006

Var hittar man Essve Torpedo Max om man bor i Västerås? Det enda ställe jag har hittat det på är Tools, men säljer de till privatpersoner?

7.    länk #112
    Fullvärdig medlem Medlem: Feb 2009

Jag beställer torpedo skruvarna via Verktygsladan.nu. Har väl inte gjort ngn noggrannare marknadsundersökning på priserna men som exempel, beställde mera bandad trallskruv (vad med skruv det gå på en altan) igår vid 23 tiden, det har skeppats från ESSVE idag och jag hämtar paketet på ICA imorgon.

8.    länk #113

Jag beställer torpedo skruvarna via Verktygsladan.nu. Har väl inte gjort ngn noggrannare marknadsundersökning på priserna men som exempel, beställde mera bandad trallskruv (vad med skruv det gå på en altan) igår vid 23 tiden, det har skeppats från ESSVE idag och jag hämtar paketet på ICA imorgon.
    Jag kan inte hitta torpedo max skruvarna här. Kan du ge mig länken till dem?

9.    länk #114
    Fullvärdig medlem Medlem: Feb 2009

Bandade som jag använder
    http://www.verktygsladan.nu/product_...roducts_id/389

Sen är det förmodligen denna du vill ha
    http://katalog.essve.se/webspeed/kat...&katsektnr=167

Kolla med verktygsladan då dom som han inte har hemma kommer med direkt leverans från ESSVE

EDIT, denna och längre modeller använder jag för övrigt skruvande på altanen
    http://www.verktygsladan.nu/product_...oducts_id/1150
    Senast redigerad av TeroM 2011-09-22 21:56

10.    länk #115

Toppen TeroM, jag hör med verktygsladan.

11.    länk #116
    Mikael_Ls avatar
    Gudfader Medlem: Aug 2006
    Inloggad
    Jag har kört lite med raptor från Beijers, dom verkar faktiskt rätt bra.
    http://www.beijerbygg.se/templates/B....aspx?id=67776

I alla fall styr dom jättebra med t-tap specialbitset, ingen vingel alls. Tog gäng snabbt också när man började skruva.
    Jag har inget långtidsomdöme, men blev som sagt positivt överraskad över hur dom kändes.

Nackdelen är specialbitset, men köper man några lådor och är lite försiktig att inte hela tiden slarva bort bitsen så har man snabbt några i reserv, - som vanligt.
    Sen går dom att skruva med en vanlig T20 också, men då försvann ju samtidigt lite av finessen.

Bauhaus hade också dessa skruv, men jag tror dom faktiskt var dyrare än Beijers, men jag har kanske fel .
    Den som vet mest, gissar minst.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01
K_arlstrom
19 maj 03:09