Nykomling
Medlem: May 2007
Län: Stockholm
Olja, Pigment, Såpa, eller...
Jag vet, detta har diskuterats till oändlighet
Och jag har sökt på forumet och läst, och läst, och läst...
Men det verkar som att det var ett bra tag sedan det diskuterades senast om Pigment i olja, typ 1-2 år sedan.
Så, ni som testade det, eller har använt ett tag nu, hur har det gått? hur ser det ut?
Jag har nu en terass/uteplats som är ganska precis ett år gammal. Det är nu dags att göra något med den. Jag vågar inte göra någonting innan jag bestämt mig för vad jag ska göra, Olja, Olja med pigment, Såpa, låta den vara, eller....
Jag är mycket nyfiken på Olja (eller kanske såpa) med Teakpigment, är det snyggt? även efter en sommar och ett par år?
Vi har ett nytt modernt nyfunkishus nära havet, vi ser vattnet rå uteplatsen så jag vill ha något som är modernare än tjära och som passar ett modernt hus med skärgårdskänsla.
Det står nte mycket alls om Pigmenterad impregnering, tips, någon?
Nykomling
Medlem: May 2007
Län: Stockholm
Ingen?
Är det verkligen ingen här som har erfarenhet av att olja med pigment i?
Jag har nu hört så mycket om att olja in trädäcket med pigmenterad olja för att få valfri färg. Jag har även hört de som oljat in med Teakpigment och på så sätt fått ett trädäck som ser ut som teakplankor.
Jag undrar då, håller färgen?
Hur ser det ut på slutet av säsongen?
Hur ser det ut år två?
Hur ser det ut efter at man oljat in efter säsong två, dvs är det samma färg eller mörknar det och färgkänslan försvinner?