Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: May 2007
    Län: Stockholm

Trallvirke 28x120 för 8,75:- lpm

Hej,

Tänkte bara komma med ett tips hur man kan få ner kostnaden för trallvirket.

1) Köp trallvirket på Bauhaus (12,99:-/lpm).

2) Skriv ut detta erbjudande från Stenvalls Brädgårdar och ta med till Bauhaus: http://www.bradgardar.se/bilder/erbjud.pdf

3) Åberopa Bauhaus lägsta pris garanti. De lägger sig 12% under Stenvalls pris (9,95:-/lpm) vilket ger 9,95*0,88=8,75:-

OBS! Funkar bara på Bauhaus som ligger inom 10 mils radie från Märsta, då garantin är formulerad så...

//Höner
    Senast redigerad av Höner 2007-05-29 17:09

2.    länk #2
    vojmas avatar
    Forumgud Medlem: Aug 2006
    Län: Norrbotten

Vad än ni gör... köp INTE virket från Stenvalls utan att själva sortera det.

Jobbade i fjol åt en firma som envisades med att köpa virket (paketvis) därifrån och det var under all kritik. Skulle jag ha använt det själv hade jag säkert sorterat bort och återställt 75%.

Vi brukade skämta om att det som inte duger att göra flis av - det säljer Stenvalls som tryckimpregnerat...

Fick ett pkt 45x70 hemkört i höstas som skulle användas till takläkt under mitt nya plåttak men på grund av tidsbrist fick jag skjuta upp takläggningen till i år. Hur som helst - Paketet har stått oöppnat, väl paketerat under presseningar och på plan mark under vintern. Trots detta så ser hela paketet ut som korkskruvar, löparskidor, bananer och flygplanspropellrar när jag i våras öppnade paketet då jag behövde några plankor.

Som kuriosa kan jag nämna att Stenvalls har en ganska omfattande flygverksamhet, både flygplan och helikoptrar... de gör säkert sina egna propellrar...

/V

3.    länk #3
    Junior medlem Medlem: Jun 2005

Tyvärr gäller detta erbjudande bara till den 28/5 så det är lite sent.

4.    länk #4
    Nykomling Medlem: May 2007
    Län: Stockholm

Tyvärr gäller detta erbjudande bara till den 28/5 så det är lite sent.
    Jag utnyttjade prisgarantin idag, dvs 29/5. Dessutom står det i erbjudandet:

"Priserna gäller tom 30/6 eller så långt lagret gäller"

//Höner

5.    länk #5
    Junior medlem Medlem: Jun 2005

Det står också speciellt att trallpriset gäller bara under invigningshelgen. Det är synd att man inte själv har så långa helger som sträcker sig till nästa helg.

Grattis till ett bra pris iaf.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01
K_arlstrom
19 maj 03:09