Forumgud
Medlem: Aug 2006
Län: Norrbotten
Vad än ni gör... köp INTE virket från Stenvalls utan att själva sortera det.
Jobbade i fjol åt en firma som envisades med att köpa virket (paketvis) därifrån och det var under all kritik. Skulle jag ha använt det själv hade jag säkert sorterat bort och återställt 75%.
Vi brukade skämta om att det som inte duger att göra flis av - det säljer Stenvalls som tryckimpregnerat...
Fick ett pkt 45x70 hemkört i höstas som skulle användas till takläkt under mitt nya plåttak men på grund av tidsbrist fick jag skjuta upp takläggningen till i år. Hur som helst - Paketet har stått oöppnat, väl paketerat under presseningar och på plan mark under vintern. Trots detta så ser hela paketet ut som korkskruvar, löparskidor, bananer och flygplanspropellrar när jag i våras öppnade paketet då jag behövde några plankor.
Som kuriosa kan jag nämna att Stenvalls har en ganska omfattande flygverksamhet, både flygplan och helikoptrar... de gör säkert sina egna propellrar...
Det står också speciellt att trallpriset gäller bara under invigningshelgen. Det är synd att man inte själv har så långa helger som sträcker sig till nästa helg.