Hej !
Jag skall bygga en terrass till våren på ca 60 kvm och hade tänkt mig någon variant av hardwoodträ. Vilket träslag är bäst förhållande till pris och kvalité?
Helst vill jag underhålla det så lite som möjligt och tycker det är snyggast när det grånar med tiden.
Någon som känner till ett träslag som heter Nobelwood och säljs av Kärnsund? Skulle det kunna vara ett alternativ och vad är det gjort av.

Mvh CCG
:)

Hej igen!

Vore tacksam om någon har något bra svara på ovanstående fråga då jag har för avsikt att påbörja arbetet ganska snart. Alla tips tas tacksamt emot. Kan ektrall vara ett alternativ?

Tacksam föt svar..

ser snyggt ut Nobelwood ..nån som lagt det?
är det underhålls fritt?
inte lätt välja altangolv ju.... är lite inne på komposit .

Hej

Väcker den här tråden till liv igen. Det är förvånansvärt tyst om detta träslag. Någon som har lagt Nobelwood som har några reflektioner att delge?

En nackdel är cc45 jämfört med cc60 för Cumaro som jag ser som ett alternativ, men Nobelwood attraherar mig med jämnare färg.

Hjälp jag måste bestämma mig snart!

/Henrik

CCG skrev:
Hej igen!

Vore tacksam om någon har något bra svara på ovanstående fråga då jag har för avsikt att påbörja arbetet ganska snart. Alla tips tas tacksamt emot. Kan ektrall vara ett alternativ?

Tacksam föt svar..
Hur gick det för dig? Valde du Nobelwood? Eller är det någon annan som har gjort det? Tacksam för snabbt svar?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.