Nykomling
Medlem: Jul 2008
Län: Västra Götaland
Konstgräs på balkong
Tjena!
Jag tänkte snygga till min balkong lite, å skulle behöva ett gäng tips!
Balkongen är ca 2x2,3meter.
Jag har funderat på att lägga en konstgräsmatta på den för att slippa den kalla betongen. Jag har tittat på http://www.konstgrasexperten.se/terrass på deras gräs. Någon som har erfarenhet av det?
Någon som kan tipsa om annat konstgräs?
Någon som har en idé om vad man kan göra med en balkong för att få den mysig? Tips på växter eller annat skojigt?
Nykomling
Medlem: Oct 2010
Län: Jönköping
Jag köpte färdigt trall 30 x30 cm och la det på min balkong. Finns att köpa på Ikea,rusta,K-Rauta osv nu till våren och det är inte så dyrt och lätt att lägga dit.Tycker själv att konstgräs blir blött vid regn och torkar sakta. Underhåller man trall med lite olja varje år så håller det länge och är snyggt och skönt att gå på
Forumgud
Medlem: Aug 2007
Län: Stockholms län
Vi hade Bergo (Unique) på vår balkong. Varmt att gå på och blir inte snuskig som trä. Dock ska man akta sig för att tappa skräp på plattorna eftersom det som ramlar inunder aldrig kommer ut sen.
Nykomling
Medlem: Mar 2012
Län: Stockholm
Vi var på Kistamässan och tittade på det här företagets monter: http://www.konstigtgras.se/. Verkade ha schyssta konstgräs av olika längd som imponerade, fastän vi avskyr konstgräs annars.
Nykomling
Medlem: Jul 2008
Län: Västra Götaland
Jag har ännu inte bestämt hur jag skall göra med min balkong, jag är sugen på konstgräs men är rädd att det efter ett kort tag skall ligga ner och se ut som något katten släpat in!
Ska ta en titt på Bergo golv när det närmar sig varmare klimat.
Någon som har en idé om vad man kan göra med en balkong för att få den mysig? Tips på växter eller annat skojigt?
Vi har klinker och några fårskinn. Både snyggt och varmt om fötterna. Detta funkar nog bara om balkongen är inglasad (regnskyddad). Bara klinker funkar nog på alla balkonger men det är ju tyvärr lika kallt som betong.