Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Senior medlem Medlem: Mar 2004
    Ålder: 37
    Län: Stockholm

Varning för Julas utemöbelskydd

Jag tänkte bara höja ett varningens finger för Julas utemöbelskydd http://www.jula.se/skyddsoverdrag-799103

Jag var precis tillbaka med dem och fick lämna tillbaka dem på "undantag". Problemet med dem är att öljetterna rostar och vi har haft annat som rostat på uteplatsen och som lämnat fula fläckar som inte gått bort.

På Jula i Haninge/Port 73 sa de att dev isste om det och hade haft problem med att de rostat och att man kunde tolka texten "Durable for all weather" litet olika. Det var alltså inget garantiärende utan de var helt enkelt så. För det stod ju inte "rostfritt" sa de.

Men, jag kan liksom inte fatta hur en utomhusprodukt beskriven som "tålig i alla väder" kan rosta utan att det är ett problem.

Nåja, jag fick lämna tilbaka mina skydd och ni som har era ute ska nog kolla så de inte fläckar ner trallen för er.

Gott nytt

/Ola

2.    länk #2
    Nimajnebs avatar
    Gudfader Medlem: Jul 2007
    Län: Blekinge
    Inloggad
    Rent trams.... Från julas sida!
    Varningen befogad då produkten använts som det var tänkt.
    Möjligt att den är tillverkad för att ge solskydd för att inte möblerna ska blekas men den marknadsförs på helt annat sätt.
    .......or oatävööööööööö

3.    länk #3
    Elkluddes avatar
    Senior medlem Medlem: Aug 2010
    Län: Halland

Det är troligen förnicklat plåt, rostar när det mulnar på,dom kunde åtminstone använda aluminium öljetter

4.    länk #4
    thomas33s avatar
    Senior medlem Medlem: Sep 2005

Eller plastöljetter!

5.    länk #5
    wertoks avatar
    Senior medlem Medlem: Jul 2003
    Ålder: 40
    Län: Skåne

Jag köper inget som kan rosta på Jula. Köpte cykel till grabben där efter en månad kom det smårost överallt, fälgar styre osv. överallt där det inte var lackat. Tillbaka med cykeln till affären blev först nekad åtgärd av en anställd begärde då få prata med chefen. Maken till arrogant har jag sällan stött på. Han virrade på huvudet åt att cykeln stått i en carport och inte inomhus. Han gjorde även klart att en sådan cykel behöver smörjas minst en gång i veckan annars rostar den. Haha. Inget mer sånt från Jula för vår del.

Skickat från mig...

6.    länk #6
    Fullvärdig medlem Medlem: Feb 2007
    Län: Stockholm

Kan upplysa om att Dynlåda/förvaringsbox från Jula: http://www.jula.se/dynlada-forvaringsbox-790112#image2 Inte heller ska användas ute. Det fick vi lära oss "den hårda vägen"...

7.    länk #7
    Elkluddes avatar
    Senior medlem Medlem: Aug 2010

Kan upplysa om att Dynlåda/förvaringsbox från Jula: http://www.jula.se/dynlada-forvaringsbox-790112#image2 Inte heller ska användas ute. Det fick vi lära oss "den hårda vägen"...
    Allt så kallat hårdträ spricker o slår sig det har jag fått erfara från jysk,nuvet jag inte om Du hade samma problem

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01
K_arlstrom
19 maj 03:09