Fullvärdig medlem
Medlem: Mar 2007
Län: Stockholm
sätta tak under altan/balkong
Någon som har tips på hur vi på bästa sätt kan bygga ett tak under vår altan/balkong runt huset på övre plan så att vattnet rinner framåt och det blir tätt under altan/balkong (regnfritt)?
Vilket material ska man använda är det så snyggt med plast eller ska man bygga ett riktigt tak med bara papp på ovansidan i rätt lutning mot änden av altanen? Blir iofs svårt att få dit pappen... plast? alla tips mottages tacksamt eller för den delen bilder
Fullvärdig medlem
Medlem: Mar 2007
Län: Stockholm
Hej,
Tack för era förslag, hade det inte varit så att trallen redan ligger på plats hade både Flexi tak och Til-tak fungerat bra. Vi har dock ingen större lust att slita upp all trall och sedan lägga tillbaka den igen... däremot såg jag igår att det finns en variant Til-tak-light som går att sätta under trallen dock ser det aningens bökigt ut och jag hittar ingen återförsäljare i Sverige men jag ska kolla upp detta.
Vore toppen om man slapp göra någon åverkan på det som redan är byggt utan enbart sätta upp dessa för att få torr mark under altan. http://www.til-tak.no/no/til-tak-light/
Til-tak har tidigare annonserat i svenska tidningar, men de kanske dragit sig ur marknaden.
Annars skulle du kunna be en plåtfirma bocka till plåtar som har avrinning utåt men skruvas från undersidan takbjälken, borde bli likvärdigt i pris tror jag.