Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Junior medlem Medlem: Feb 2011
    Län: Uppsala

Kostnad för att få terrass byggd

Håller för närvarande på med en nyproduktion och den planeras färdigställd i april 2012. Tills dess hade jag tänkt mig att även en terrass skulle bli byggd. Tänkte ta in offerter på detta men tänkte höra om någon kanske nyligen anlitat hjälp för detta och vad ni fått betala? Jag bygger i Uppsala området för övrigt.

2.    länk #2
    Nimajnebs avatar
    Gudfader Medlem: Jul 2007
    Län: Blekinge
    Inloggad
    Det beror väl på vilket material du ska använda.
    .......or oatävööööööööö

3.    länk #3
    kinglolles avatar
    Forumgud Medlem: Jun 2007
    Län: Jämtland

Material? Storlek? Övriga förutsättningar med markförhållande, höjd etc?

4.    länk #4
    Junior medlem Medlem: Feb 2011
    Län: Uppsala

Materialet som är tänkt är vanlig trätall, tar förstås gärna emot tips om någon föreslår något annat och isåfall av vilket skäl. Markförhållandena är platta och det är redan avgrusat i samband med att de gjorde grunden, så det behövs ej gjutas plintar vad jag förstår. Storleken är väl cirka 50 m2.

5.    länk #5
    Nimajnebs avatar
    Inloggad
    Bygger man terrass tycker jag man ska ha stenplattor av något slag som passar till hus o omgivning. Tryckt virke är för altaner.
    .......or oatävööööööööö

6.    länk #6
    Fullvärdig medlem Medlem: Feb 2007

Håller med föregående. Ett riktmärke när det gäller vanliga träaltaner brukar vara 1000 SEK/kvm.

7.    länk #7
    pinebars avatar
    Moderator Medlem: Aug 2005
    Län: Stockholm

Vi betalade 45 000:- fast pris för denna i somras (ca 7,4 x 4 m).

Senast redigerad av pinebar 2011-12-09 08:40 Anledning: Tog fel bild först.

8.    länk #8
    Nyfnikens avatar
    Forumgud Medlem: Aug 2007
    Län: Stockholms län

Bygger man terrass tycker jag man ska ha stenplattor av något slag som passar till hus o omgivning. Tryckt virke är för altaner.
    Vad är det för skillnad på en terrass och en altan?

9.    länk #9
    Nimajnebs avatar
    Inloggad
    Terrass är på marken, kommer från italienska terra.
    Altan är upphöjd, kommer från italienska alta som betyder höjd. Du har även altitude osv....
    .......or oatävööööööööö

10.    länk #10
    Martaas avatar
    Nykomling Medlem: Dec 2009
    Län: Västra Götaland

HEJ! skulle gärna vilja låna denna tråden lite. Jag sliter mitt hår i det här hur jag skall få till min dröm trädgår. Vi har ett nyproducerat hus och tomten är lite och i stort sett helt plan (liten lutning ner från huset, knappt märkbart). Fick hjälp av dotten och bifogar några ursla bilder på vår trädgårdsritning tagna med webcamera.

Vår tanke är att ha marksten/asfalt på framsidan samt en uteplats ev trä??? sedan gräs och "rabatt" med småsten och lättskötta växter.

Baksidan skall ha uteplats i anslutning till huset samt en uteplats i ena hörnet av topmten. Vi har redan köpt ett utespa som skall centreras och ha trä/sten? runt sig och med gångar till uteplatserna och till badrumet som har utgång till trädgården. Vi ha en budget på 220-250 tkr att börja med men sedan blir det ansträngt i budget så det som inte blir klart får vi ta pö om pö nästkommande år.

Frågor
    Vad kan vi räkna med för kostnader om vi lejer bort allt arbete
    Vad skall vi välja för material????
    Vi vill ha rejält och framför allt LÄTTSKÖTT
    Vad är viktigt att tänka på innan markgrävaren kommer hit?

Hoppas ni är många som har möjlighet att diskutera trädgård med en vilsen nybörjare.
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	Snapshot_20111227.JPG
Visningar:	19
Storlek:	30.5 KB
ID:	56007  

Namn:	Snapshot_20111227_1.JPG
Visningar:	24
Storlek:	29.3 KB
ID:	56008  

Namn:	Snapshot_20111227_2.JPG
Visningar:	18
Storlek:	32.1 KB
ID:	56009  

Namn:	Snapshot_20111227_3.JPG
Visningar:	17
Storlek:	32.0 KB
ID:	56010  

Senast redigerad av Martaa 2011-12-27 21:53 Anledning: ivrigt gjorda stavfel och det finns nog fler ;)

11.    länk #11
    Nyfnikens avatar
    Forumgud Medlem: Aug 2007
    Län: Stockholms län

En stenläggare jag pratade med höftade till med 550 kr/kvm plus moms för stenläggning. Inkl material.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01
K_arlstrom
19 maj 03:09