Hej
Har gjort en del uteplatser och känner att jag provat både plintar och trädäck på större plattor...men men nu blev det flytt till nytt hus igen och bara börja om. Runt huset ligger det marksten (tror det är 10x15 eller liknande) samt att uteplatsen på 7x4m är i samma marksten. Frugan vill ha såklart ha trä på allt detta. Så det blir trädeck på uteplatsen och sedan gångar ca 1m breda runt och en mindre uteplats på framsidan. Nu till frågan:

Stenläggningen är mycket dåligt gjord. Ser också ut som att man har skottat/vintergått och att plattorna har rört sig olika i mitten kontra utkant. Min tanke var att regla på markstenen och schimsa med typ tjärpapp. Men jag inser ju att det på vissa ställen är centimetrar i höjdskillnad. På uteplatsen är jämnheten helt ok men det är just dessa gångar runt som är ojämna.

Vad göra?

Alternativen:
1. Slå ihop stommern/reglarna och sedan väga in den med någon typ av schims. Men vad? och vad säger att det inte rör sig mer framöver?
2. Riva upp markstenen. Gräva ur. Nytt underarbete och regla på större betongplattor. Nackden blir mycket merjobb och massa material att få bort och dit.

Huset byggt 2005 så jag skulle tro att plattorna nu har satt sig efter 6 år.

Har någon ideer??