Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Fullvärdig medlem Medlem: Aug 2010
    Län: Stockholm

Hur förvarar ni grillen under vintern?

Hur förvarar ni grillen under vintern? Inne? Ute på altanen? Gör ni några speciella åtgärder på grillen innan vintern, eller använder ni grillen även vintertid?

Frågorna gäller både kol och gasolgrillar.

2.    länk #2
    Nimajnebs avatar
    Gudfader Medlem: Jul 2007
    Län: Blekinge
    Inloggad
    Rengöring, insmörjning, plastskydd och in under ett tak. Gasolgrill med rostfri plåt och gjutjärnsgaller.
    .......or oatävööööööööö

3.    länk #3
    Senior medlem Medlem: Jan 2009

Jag gör inget, grillar året om...

4.    länk #4
    gadu^s avatar
    Forumgud Medlem: Aug 2005
    Län: Västra Götaland
    Inloggad
    Samma som Benjamin, dock förvaras den i garaget.
    Mvh//Janne

5.    länk #5
    kinglolles avatar
    Forumgud Medlem: Jun 2007
    Län: Jämtland

Har en weber gasolgrill som står på vår veranda under tak och används året om. Den rengörs ganska omgående och har skydd på året om.

Sen har vi en weber klotgrill som tillsammans med Muurikan står vid uteplatsen under vår/sommar. Dessa rengörs, smörjs in och ställs i ett uthus med plastskydd.

6.    länk #6
    Fullvärdig medlem Medlem: Feb 2010
    Län: jämtland

Jag gör ingenting annorlunda än annars.
    Murikan kanske får lite extra olja på sig. Den står dock under tak.
    Grillen står ute utan tak och används någon enstaka gång under vinterhalvåret.

7.    länk #7
    FredrikRs avatar
    Forumgud Medlem: Feb 2006
    Län: Dalarna
    Inloggad
    Ni som oljar, vad oljar ni? Och med vad?
    Blir att tänka på all 'vård' man gjorde när man gjorde lumpen.

Sent from my LT15i using Tapatalk

8.    länk #8
    Junior medlem Medlem: Nov 2010
    Län: Västra götalands

Har en Weber klotgrill (kol) som jag tvättar med bilschampo och ställer in i ett isolerat med ej uppvärmt förråd. Rengjorde gallret lite extra inna jag ställde in den.

9.    länk #9
    Senior medlem Medlem: Jan 2011
    Län: Skåne
    Inloggad
    Jag har en weber klotgrill som stor bredvid komposten, den är inte ren

10.    länk #10
    MathiasSs avatar
    Gudfader Medlem: Jan 2003
    Inloggad
    Jag gör inget, grillar året om...
    Samma här. Har dock en liten press som får ligga över grillen så jag slipper hacka is från grillbordet.

11.    länk #11
    Senior medlem Medlem: Apr 2005

Står under altanen, så den får både regn och snö på sig. Lätt att ta fram när grillandan faller på. Rustavariant för kol, med lock och avställningsytor i trä. Träet tjärade jag in när den var ny, nu är den väl 7 - 8 år, men funkar bra fortf

12.    länk #12
    oobums avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Nov 2003
    Ålder: 27

Tvättade av grillen, tömde den på kol och ställde sen in den i ett förråd, det är kallt men torrt.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01
K_arlstrom
19 maj 03:09