Hur förvarar ni grillen under vintern? Inne? Ute på altanen? Gör ni några speciella åtgärder på grillen innan vintern, eller använder ni grillen även vintertid?

Frågorna gäller både kol och gasolgrillar.

Rengöring, insmörjning, plastskydd och in under ett tak. Gasolgrill med rostfri plåt och gjutjärnsgaller.

Jag gör inget, grillar året om...

Samma som Benjamin, dock förvaras den i garaget.

Har en weber gasolgrill som står på vår veranda under tak och används året om. Den rengörs ganska omgående och har skydd på året om.

Sen har vi en weber klotgrill som tillsammans med Muurikan står vid uteplatsen under vår/sommar. Dessa rengörs, smörjs in och ställs i ett uthus med plastskydd.

Jag gör ingenting annorlunda än annars.
Murikan kanske får lite extra olja på sig. Den står dock under tak.
Grillen står ute utan tak och används någon enstaka gång under vinterhalvåret.

Ni som oljar, vad oljar ni? Och med vad?
Blir att tänka på all 'vård' man gjorde när man gjorde lumpen. :)

Sent from my LT15i using Tapatalk

Har en Weber klotgrill (kol) som jag tvättar med bilschampo och ställer in i ett isolerat med ej uppvärmt förråd. Rengjorde gallret lite extra inna jag ställde in den.

harry73
Jag har en weber klotgrill som stor bredvid komposten, den är inte ren

Tiger79 skrev:
Jag gör inget, grillar året om...
Samma här. Har dock en liten press som får ligga över grillen så jag slipper hacka is från grillbordet.

Står under altanen, så den får både regn och snö på sig. Lätt att ta fram när grillandan faller på. Rustavariant för kol, med lock och avställningsytor i trä. Träet tjärade jag in när den var ny, nu är den väl 7 - 8 år, men funkar bra fortf

Tvättade av grillen, tömde den på kol och ställde sen in den i ett förråd, det är kallt men torrt.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.