Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Apr 2010
    Län: Stockholms län

Förvara utemöbler över vintern

Hej!

Hur förvarar ni era utemöbler över vintern? Räcker det med en presenning i ett torrt hörn eller...? Köpte fint set men har inget förråd att ha dom i, vet inte ens vad det är för träslag.
    Det är alltså trä och metall och är impregnerat... antar jag... Tänkte aldrig på det när vi köpte dom. Ja, det är så man skäms...

Får givetvis åka till Coop Forum och fråga men glömmer det varje gång och Nu minsann kommer jag ihåg det mitt i natta.

2.    länk #2
    Senior medlem Medlem: Oct 2010
    Ålder: 25
    Län: Kalmar

lovhults.shopitoo.com säljer byggbeslag för att bygga enkla förråd. Väldigt enkelt att göra själv.
    90% av det man gör är bättre än en så kallad fackman. Dom flesta har bara lärt sig att göra det fort.

3.    länk #3
    Henes avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Sep 2010
    Län: AC

Innan jag fick förråd så slog jag in hela rasket i en stor presenning; fällde ihop och gjorde att stort paket. Fungerade utmärkt.

4.    länk #4
    Senior medlem Medlem: Jan 2008
    Län: Västra Götaland

Jag har i många år använt en stor presenning för att täcka över möblerna, vilket fungerar bra. I morgon lär det bli solsken, passar på då eftersom det är viktigt att möblerna är så torra som möjligt.

5.    länk #5
    Nykomling Medlem: Apr 2010
    Län: Stockholms län

Ja men det var väl det jag tänkte. Frågan känns just nu överflödig. Ville få bekräftat att andra också gör så. Det där med solen var ju en tanke jag inte hade kommit på, funderade på hur det blir med fukt och voila!

Har ont om utrymme utomhus redan nu så inget byggande av förråd.

Tack.

6.    länk #6
    b8q
    Senior medlem Medlem: Jul 2009
    Län: Stockholm

Jag ställer in dem i lekstugan, som ändå inte används av barnen under vintern.

7.    länk #7
    Senior medlem Medlem: Oct 2010
    Ålder: 25
    Län: Kalmar

Kallar detta knappt att bygga. Du fixar det på en timme drygt sen drar du bara över en presenning.

90% av det man gör är bättre än en så kallad fackman. Dom flesta har bara lärt sig att göra det fort.

8.    länk #8
    Nykomling Medlem: Aug 2002

Vi köpte en tälthall på cirka 20 kvm och slängde in lastpallar som golv. Fick plats med alla utemöbler, grill, cyklar, betongblandare och annat löst som är onödigt att förvara i en dyr byggnad.

9.    länk #9
    saturnuss avatar
    Forumgud Medlem: Sep 2005
    Län: M
    Inloggad
    sätt in möblerna i växthuset.................
    mina barn skall minsann få arbeta, det fick mina föräldrar göra. http://groups.msn.com/Z28-Jensen

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01
K_arlstrom
19 maj 03:09